Bu ders; R ve R-studio kurulumu,Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması,R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi,R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown),R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler,R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi,R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Verileri analiz etmek ve görselleştirmek için istatistiksel yazılımı kullanır
10, 11, 12, 14, 16, 9
E, F, J
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
R ve R-studio kurulumu
2
Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması
3
R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi
4
R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown)
5
R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler
6
R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi
7
R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
X
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
X
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
X
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
2
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
10
2
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
5
8
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
5
8
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
162
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İSTATİSTİK PAKET PROGRAMI
EPDD2113151
Güz Dönemi
1+2
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Mehmet KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; R ve R-studio kurulumu,Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması,R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi,R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown),R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler,R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi,R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Verileri analiz etmek ve görselleştirmek için istatistiksel yazılımı kullanır
10, 11, 12, 14, 16, 9
E, F, J
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
R ve R-studio kurulumu
2
Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması
3
R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi
4
R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown)
5
R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler
6
R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi
7
R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
X
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
X
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
X
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir