Doktora ders aşamasında kazandığı teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri özümser.
1, 10, 14, 16, 19
A, D, H
Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar.
1, 10, 14, 19
A, D
Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer.
10, 19, 4
A, D, H
Öğretim Yöntemleri:
1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology Ed: Stephen Leeder Oxford University Press 6 sayı/yıl
Epidemiology Ed: Timothy L. Lash Wolters Cluver 6 sayı/yıl
Journal of Clinical Epidemiology Ed: Andre Knottnerus Elsevier 12 sayı/yıl
Journal of Epidemiology & Community Health Ed: Martin Bobak BMJ 12 sayı/yıl
European Journal of Epidemiology Ed: Albert Hofman Springer 12 sayı/yıl
Annals of Epidemiology Ed: Patrick S. Sullivan Elsevier 12 sayı/yıl
High-Yield Biostatistics, Epidemiology, And Public Health (High-Yield Series) Anthony N. Glaser Lippincott Williams & Wilkins 2013
Halk Sağlığı : Temel Bilgiler Çağatay Güler, Levent Akın Hacettepe Üniversitesi Yayınevi 2012
Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal Jennifer K Peat Wiley 2004
Temel Epidemiyoloji R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel Nobel & Güneş Tıp Kitabevi 1997
Public Health and Epidemiology : At a Glance Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson Wiley 2012
Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi Sabahat Tezcan Hacettepe Üniversitesi Yayınevi 1992
Epidemiyoloji’de Yöntembilim Ve Sayısal Değerlendirme Mustafa Şenocak Nobel Tıp Kitabevi 2017
Managerial Epidemiology For Health Care Organizations Peter Fos Wiley 2005
Epidemiology Leon Gordis Elsevier 2018
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
X
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
X
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
X
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
X
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
X
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
X
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
X
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
X
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
X
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
15
5
75
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
15
5
75
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
15
5
75
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
15
5
75
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
20
10
200
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
30
10
300
Performans Görevi, Bakım Planı
10
10
100
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
900
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(900/30)
30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK
EPDD3113152
Güz Dönemi
0+0
-
30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Doktora ders aşamasında kazandığı teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri özümser.
1, 10, 14, 16, 19
A, D, H
Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar.
1, 10, 14, 19
A, D
Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer.
10, 19, 4
A, D, H
Öğretim Yöntemleri:
1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology Ed: Stephen Leeder Oxford University Press 6 sayı/yıl
Epidemiology Ed: Timothy L. Lash Wolters Cluver 6 sayı/yıl
Journal of Clinical Epidemiology Ed: Andre Knottnerus Elsevier 12 sayı/yıl
Journal of Epidemiology & Community Health Ed: Martin Bobak BMJ 12 sayı/yıl
European Journal of Epidemiology Ed: Albert Hofman Springer 12 sayı/yıl
Annals of Epidemiology Ed: Patrick S. Sullivan Elsevier 12 sayı/yıl
High-Yield Biostatistics, Epidemiology, And Public Health (High-Yield Series) Anthony N. Glaser Lippincott Williams & Wilkins 2013
Halk Sağlığı : Temel Bilgiler Çağatay Güler, Levent Akın Hacettepe Üniversitesi Yayınevi 2012
Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal Jennifer K Peat Wiley 2004
Temel Epidemiyoloji R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel Nobel & Güneş Tıp Kitabevi 1997
Public Health and Epidemiology : At a Glance Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson Wiley 2012
Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi Sabahat Tezcan Hacettepe Üniversitesi Yayınevi 1992
Epidemiyoloji’de Yöntembilim Ve Sayısal Değerlendirme Mustafa Şenocak Nobel Tıp Kitabevi 2017
Managerial Epidemiology For Health Care Organizations Peter Fos Wiley 2005
Epidemiology Leon Gordis Elsevier 2018
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
X
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
X
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
X
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
X
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
X
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
X
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
X
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
X
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
X
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir