Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır.
10, 11, 14, 2, 5, 6
F, H
Literatürdeki boşluğu belirler.
10, 11, 14, 2, 5, 6
F, H
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Uygun veri toplama araçlarını seçer.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar
10, 11, 14, 2, 5
F, H, I
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır.
11, 14, 16, 2, 37, 4
F, H
Verileri uygun yazılımla analiz eder
11, 14, 16, 2, 37
F, I
Verileri uygun şekilde yorumlar.
11, 13, 16, 3, 5
F, H
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur.
11, 14, 19, 2, 5
F, H
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur
11, 14, 2, 6
F, H
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır
11, 14, 2, 37, 5
F, H
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir
11, 2, 5, 6
F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
X
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
X
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
X
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
X
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
X
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
X
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
X
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
X
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
X
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
15
10
150
Ders Saati
15
10
150
Ders Saati
15
10
150
Ders Saati
15
10
150
Rehberli Problem Çözme
15
10
150
Rehberli Problem Çözme
15
10
150
Rehberli Problem Çözme
15
10
150
Rehberli Problem Çözme
15
10
150
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
10
100
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
10
100
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
10
100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
10
10
100
Proje Sunumu / Seminer
10
10
100
Proje Sunumu / Seminer
10
10
100
Proje Sunumu / Seminer
10
10
100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Ara Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Ara Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Ara Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Genel Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Genel Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Genel Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Genel Sınav ve Hazırlığı
60
10
600
Performans Görevi, Bakım Planı
10
10
100
Performans Görevi, Bakım Planı
10
10
100
Performans Görevi, Bakım Planı
10
10
100
Performans Görevi, Bakım Planı
10
10
100
Toplam İş Yükü (Saat)
7100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(7100/30)
120
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEZ
EPDD3213153
Bahar Dönemi
0+0
-
120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Tez
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler.
10, 11, 14, 2, 5, 6
F, H
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır.
10, 11, 14, 2, 5, 6
F, H
Literatürdeki boşluğu belirler.
10, 11, 14, 2, 5, 6
F, H
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Uygun veri toplama araçlarını seçer.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir.
10, 11, 14, 2, 5
F, H
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar
10, 11, 14, 2, 5
F, H, I
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır.
11, 14, 16, 2, 37, 4
F, H
Verileri uygun yazılımla analiz eder
11, 14, 16, 2, 37
F, I
Verileri uygun şekilde yorumlar.
11, 13, 16, 3, 5
F, H
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur.
11, 14, 19, 2, 5
F, H
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur
11, 14, 2, 6
F, H
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır
11, 14, 2, 37, 5
F, H
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir
11, 2, 5, 6
F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
X
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
X
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
X
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
X
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
X
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
X
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
X
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
X
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
X
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir