Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | EPDD4113153 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler. | 10, 11, 14, 2, 5, 6 | F, H |
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır. | 10, 11, 14, 2, 5, 6 | F, H |
Literatürdeki boşluğu belirler. | 10, 11, 14, 2, 5, 6 | F, H |
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Uygun veri toplama araçlarını seçer. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H, I |
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır. | 11, 14, 16, 2, 37, 4 | F, H |
Verileri uygun yazılımla analiz eder | 11, 14, 16, 2, 37 | F, I |
Verileri uygun şekilde yorumlar. | 11, 13, 16, 3, 5 | F, H |
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur. | 11, 14, 19, 2, 5 | F, H |
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur | 11, 14, 2, 6 | F, H |
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır | 11, 14, 2, 37, 5 | F, H |
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir | 11, 2, 5, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | | | X | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | | | X | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | | | X | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | | X | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | X | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | | X | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | | | X | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | | | X | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | | | X | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | X | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | | X | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | X | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | | X | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | X | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | | X | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | X | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 15 | 10 | 150 |
Ders Saati | 15 | 10 | 150 |
Ders Saati | 15 | 10 | 150 |
Ders Saati | 15 | 10 | 150 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 10 | 150 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 10 | 150 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 10 | 150 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 10 | 150 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 10 | 100 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 10 | 100 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 10 | 100 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 10 | 100 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 10 | 100 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 10 | 100 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 10 | 100 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 7100 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(7100/30) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | EPDD4113153 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler. | 10, 11, 14, 2, 5, 6 | F, H |
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır. | 10, 11, 14, 2, 5, 6 | F, H |
Literatürdeki boşluğu belirler. | 10, 11, 14, 2, 5, 6 | F, H |
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Uygun veri toplama araçlarını seçer. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir. | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H |
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar | 10, 11, 14, 2, 5 | F, H, I |
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır. | 11, 14, 16, 2, 37, 4 | F, H |
Verileri uygun yazılımla analiz eder | 11, 14, 16, 2, 37 | F, I |
Verileri uygun şekilde yorumlar. | 11, 13, 16, 3, 5 | F, H |
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur. | 11, 14, 19, 2, 5 | F, H |
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur | 11, 14, 2, 6 | F, H |
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır | 11, 14, 2, 37, 5 | F, H |
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir | 11, 2, 5, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | | | X | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | | | X | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | | | X | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | | X | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | X | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | | X | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | | | X | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | | | X | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | | | X | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | X | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | | X | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | X | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | | X | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | X | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | | X | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | X | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:12Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:43