Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTOPEDİK REHABİLİTASYON | FTRD2113121 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortopedik rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve güncel rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedik rehabilitasyon tekniklerinin temel prensipleri.,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı değerlendirme yöntemleri.,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri.,Kırık rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Omuz problemlerinde ileri fizyoterapi uygulamaları.,Dirsek bölgesi ortopedik problemlerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi.,Kalça artroplastilerinde fizyoterapi ve yenilikçi uygulamalar,8. Diz artroplastilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları.,Diz bağ, meniskus yaralanmaları ve rehabilitasyonu.,Ayak ve ayak bileği bağ yaralanmalarında güncel rehabilitasyon prensipleri,Omurga problemleri ve rehabilitasyonu.,Ortopedik rehabilitasyonda yeni fizyoterapi yaklaşımlarına bakış,Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak,Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortopedik rehabilitasyon ilkelerini tanımlar | 10, 12, 37, 9 | A, E |
Ortopedik rehabilitasyon değerlendirme ölçeklerini özetler. | 10, 2, 37, 9 | A, E |
Ortopedik rehabilitasyon programını listeler. | 14, 2, 37, 9 | A, E |
Ortopedik rehabilitasyon kapsamında patolojileri özetler. | 14, 2, 37, 9 | A, E |
Üst ve Alt ekstremite patolojileri ve rehabilitasyon sürecini tanımlar. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Omurga ve Pelvis patolojilerini ve rehabilitasyon sürecini yönetir. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ortopedik rehabilitasyon tekniklerinin temel prensipleri. | 4. kaynak sayfa 1-19 |
2 | Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı değerlendirme yöntemleri. | 3. kaynak sayfa, 151-159, 4. kaynak sayfa 25-37 |
3 | Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri. | 3. kaynak sayfa 341-344, 5. kaynak sayfa, 173-200 |
4 | Kırık rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar | 6. kaynak sayfa, 45-61 |
5 | Omuz problemlerinde ileri fizyoterapi uygulamaları. | 6. kaynak sayfa, 345-378 |
6 | Dirsek bölgesi ortopedik problemlerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi. | 4. kaynak sayfa, 31-32, sayfa 148 |
7 | Kalça artroplastilerinde fizyoterapi ve yenilikçi uygulamalar | 4. kaynak sayfa 107 |
8 | 8. Diz artroplastilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | 4. kaynak sayfa 110-119 |
9 | Diz bağ, meniskus yaralanmaları ve rehabilitasyonu. | 4. kaynak sayfa 127-137 |
10 | Ayak ve ayak bileği bağ yaralanmalarında güncel rehabilitasyon prensipleri | 3. kaynak sayfa 319-325 |
11 | Omurga problemleri ve rehabilitasyonu. | 4. kaynak sayfa, 181-215 |
12 | Ortopedik rehabilitasyonda yeni fizyoterapi yaklaşımlarına bakış | 3. kaynak sayfa, 104-108 |
13 | Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak | www.pubmed.com |
14 | Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak | www.pubmed.com |
Kaynak |
MEBİS notları
|
1.Ip, David. Orthopedic rehabilitation, assessment, and enablement. Springer Science & Business Media, 2007.
2.Magee, David J. Orthopedic physical assessment. Elsevier Health Sciences, 2014.
3- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat,2017
4- Bülbül AB, Erdil M. Ortopedi ve Travmatoloji, İstanbul Tıp Kitapevleri,2017.
5- Gelecek N, Terapatik Egzersiz,Otıp Kitapevi, 2016.
6- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | | X | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | X | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTOPEDİK REHABİLİTASYON | FTRD2113121 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortopedik rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve güncel rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedik rehabilitasyon tekniklerinin temel prensipleri.,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı değerlendirme yöntemleri.,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri.,Kırık rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Omuz problemlerinde ileri fizyoterapi uygulamaları.,Dirsek bölgesi ortopedik problemlerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi.,Kalça artroplastilerinde fizyoterapi ve yenilikçi uygulamalar,8. Diz artroplastilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları.,Diz bağ, meniskus yaralanmaları ve rehabilitasyonu.,Ayak ve ayak bileği bağ yaralanmalarında güncel rehabilitasyon prensipleri,Omurga problemleri ve rehabilitasyonu.,Ortopedik rehabilitasyonda yeni fizyoterapi yaklaşımlarına bakış,Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak,Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortopedik rehabilitasyon ilkelerini tanımlar | 10, 12, 37, 9 | A, E |
Ortopedik rehabilitasyon değerlendirme ölçeklerini özetler. | 10, 2, 37, 9 | A, E |
Ortopedik rehabilitasyon programını listeler. | 14, 2, 37, 9 | A, E |
Ortopedik rehabilitasyon kapsamında patolojileri özetler. | 14, 2, 37, 9 | A, E |
Üst ve Alt ekstremite patolojileri ve rehabilitasyon sürecini tanımlar. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Omurga ve Pelvis patolojilerini ve rehabilitasyon sürecini yönetir. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ortopedik rehabilitasyon tekniklerinin temel prensipleri. | 4. kaynak sayfa 1-19 |
2 | Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı değerlendirme yöntemleri. | 3. kaynak sayfa, 151-159, 4. kaynak sayfa 25-37 |
3 | Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri. | 3. kaynak sayfa 341-344, 5. kaynak sayfa, 173-200 |
4 | Kırık rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar | 6. kaynak sayfa, 45-61 |
5 | Omuz problemlerinde ileri fizyoterapi uygulamaları. | 6. kaynak sayfa, 345-378 |
6 | Dirsek bölgesi ortopedik problemlerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi. | 4. kaynak sayfa, 31-32, sayfa 148 |
7 | Kalça artroplastilerinde fizyoterapi ve yenilikçi uygulamalar | 4. kaynak sayfa 107 |
8 | 8. Diz artroplastilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | 4. kaynak sayfa 110-119 |
9 | Diz bağ, meniskus yaralanmaları ve rehabilitasyonu. | 4. kaynak sayfa 127-137 |
10 | Ayak ve ayak bileği bağ yaralanmalarında güncel rehabilitasyon prensipleri | 3. kaynak sayfa 319-325 |
11 | Omurga problemleri ve rehabilitasyonu. | 4. kaynak sayfa, 181-215 |
12 | Ortopedik rehabilitasyonda yeni fizyoterapi yaklaşımlarına bakış | 3. kaynak sayfa, 104-108 |
13 | Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak | www.pubmed.com |
14 | Ortopedik rehabilitasyona özgü bilimsel çalışma planı oluşturmak | www.pubmed.com |
Kaynak |
MEBİS notları
|
1.Ip, David. Orthopedic rehabilitation, assessment, and enablement. Springer Science & Business Media, 2007.
2.Magee, David J. Orthopedic physical assessment. Elsevier Health Sciences, 2014.
3- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat,2017
4- Bülbül AB, Erdil M. Ortopedi ve Travmatoloji, İstanbul Tıp Kitapevleri,2017.
5- Gelecek N, Terapatik Egzersiz,Otıp Kitapevi, 2016.
6- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | | X | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | X | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07