Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuğun normal gelişimini değerlendirir. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışır. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt eder. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışır. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
2 | 2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
3 | 3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
4 | 4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
5 | 5. Serebral Palside Vojta Metodu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
6 | 6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
7 | 7. Genel tekrar ve olgu tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
8 | 8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
9 | 9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
10 | 10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
11 | 11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
12 | 12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
13 | 13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
14 | 14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
Kaynak |
Mebis Notları |
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 16 | 2 | 32 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuğun normal gelişimini değerlendirir. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışır. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt eder. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışır. | 10, 14, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
2 | 2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
3 | 3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
4 | 4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
5 | 5. Serebral Palside Vojta Metodu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
6 | 6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
7 | 7. Genel tekrar ve olgu tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
8 | 8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
9 | 9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
10 | 10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
11 | 11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
12 | 12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
13 | 13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
14 | 14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
Kaynak |
Mebis Notları |
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |