Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MUSKULOSKELETAL REHABİLİTASYON | FTRD1110990 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Muskuloskeletal sistem ile ilgili yapıların anatomisi, fizyolojisi, patolojisi ve hastalıklarında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel değerlendirme,Muskuloskeletal sistem değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite,Postüral varyasyonlar,Genel problemler,Omurga ve pelvis,Üst ekstremite,Alt ekstremite,Akut kas-iskelet ağrıda yaklaşım,Kronik ağrıda yaklaşım,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Muskuloskeletal sistem fonksiyonu ve anatomisini tanımlar. | 18, 9 | E |
Muskuloskeletal sistemin oluşumlarını ve işleyişini listeler. | 18, 9 | E |
Muskuloskeletal sistem patolojilerini özetler. | 18, 9 | E |
Muskuloskeletal sistem fizyoterapi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 4, 9 | E |
Omurga ve pelvisin tedavisinde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını özetler. | 18, 9 | E |
Üst ve alt ekstremiye yönelik tedavi yöntemlerini ayırt eder. | 18, 4 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Muskuloskeletal sistem oluşumları | 6. kaynak sayfa, 1- 21 |
2 | Motor kontrol Segmental motor inervasyon | Önceki ders notlarının çalışılması |
3 | Genel fiziksel değerlendirme | 1. kaynak, sayfa 14-31 |
4 | Muskuloskeletal sistem değerlendirmesi | 6. kaynağın okunması |
5 | Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi | 1. kaynak sayfa 31-34 |
6 | Spinal mobilite | 1. kaynak sayfa, 34-82 |
7 | Postüral varyasyonlar | Önceki ders notlarının çalışılması |
8 | Genel problemler | Literatür taraması |
9 | Omurga ve pelvis | 1. kaynak sayfa 95-139 |
10 | Üst ekstremite | 1. kaynak sayfa, 141-293 |
11 | Alt ekstremite | 5. kaynak sayfa 163-188 |
12 | Akut kas-iskelet ağrıda yaklaşım | Mebis notları |
13 | Kronik ağrıda yaklaşım | 4. kaynak sayfa 103-130 |
14 | Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar | 4. kaynak sayfa 261-268 |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Musculoskeletal Examination. Ed: Gross JM, Fetto J, Rosen E. Wıley&Backwell, 2009
2. Evidence-based Management of Acute musculoskeletal Pain. Australian Academic Press Pty Ltd. Brisbane, 2003
3. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011
4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Genel Fizyoterapi. Pelikan 2016
5. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016
6. Evcik D. Kas İskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme. 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | X | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | X | | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | | X | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | X | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | | X | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 10 | 140 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 10 | 40 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 283 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(283/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MUSKULOSKELETAL REHABİLİTASYON | FTRD1110990 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Muskuloskeletal sistem ile ilgili yapıların anatomisi, fizyolojisi, patolojisi ve hastalıklarında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel değerlendirme,Muskuloskeletal sistem değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite,Postüral varyasyonlar,Genel problemler,Omurga ve pelvis,Üst ekstremite,Alt ekstremite,Akut kas-iskelet ağrıda yaklaşım,Kronik ağrıda yaklaşım,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Muskuloskeletal sistem fonksiyonu ve anatomisini tanımlar. | 18, 9 | E |
Muskuloskeletal sistemin oluşumlarını ve işleyişini listeler. | 18, 9 | E |
Muskuloskeletal sistem patolojilerini özetler. | 18, 9 | E |
Muskuloskeletal sistem fizyoterapi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 4, 9 | E |
Omurga ve pelvisin tedavisinde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını özetler. | 18, 9 | E |
Üst ve alt ekstremiye yönelik tedavi yöntemlerini ayırt eder. | 18, 4 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Muskuloskeletal sistem oluşumları | 6. kaynak sayfa, 1- 21 |
2 | Motor kontrol Segmental motor inervasyon | Önceki ders notlarının çalışılması |
3 | Genel fiziksel değerlendirme | 1. kaynak, sayfa 14-31 |
4 | Muskuloskeletal sistem değerlendirmesi | 6. kaynağın okunması |
5 | Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi | 1. kaynak sayfa 31-34 |
6 | Spinal mobilite | 1. kaynak sayfa, 34-82 |
7 | Postüral varyasyonlar | Önceki ders notlarının çalışılması |
8 | Genel problemler | Literatür taraması |
9 | Omurga ve pelvis | 1. kaynak sayfa 95-139 |
10 | Üst ekstremite | 1. kaynak sayfa, 141-293 |
11 | Alt ekstremite | 5. kaynak sayfa 163-188 |
12 | Akut kas-iskelet ağrıda yaklaşım | Mebis notları |
13 | Kronik ağrıda yaklaşım | 4. kaynak sayfa 103-130 |
14 | Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar | 4. kaynak sayfa 261-268 |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Musculoskeletal Examination. Ed: Gross JM, Fetto J, Rosen E. Wıley&Backwell, 2009
2. Evidence-based Management of Acute musculoskeletal Pain. Australian Academic Press Pty Ltd. Brisbane, 2003
3. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011
4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Genel Fizyoterapi. Pelikan 2016
5. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016
6. Evcik D. Kas İskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme. 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | X | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | X | | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | | X | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | X | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | | X | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07