Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EL REHABİLİTASYONU | FTRD1213116 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | El ve üst ekstremite hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi,El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme,Elin konjenital anomalileri,El ampütasyonları ve protez uygulamaları,El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon,El rehabilitasyonunda splint uygulamaları,Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon,Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu,Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu,Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kümülatif el hastalıkları ve rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elin yapısı, fonksiyonları ve kapsamlı el değerlendirmesini tartışır. | 16, 37, 9 | D, E |
El problemlerinde splintleme ve tedavi planlar. | 37, 9 | D, E |
El bileği, el, parmak protezlerini özetler. | 37, 9 | D, E |
Farklı nedenlere bağlı el problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını tartışır. | 13, 37, 9 | D, E |
El rehabilitasyonunda kanıta dayalı son araştırmaları özetler. | 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi |
3. kaynak sayfa, 19-41 |
2 | El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme | 3. kaynak sayfa, 43-48 |
3 | Elin konjenital anomalileri | 3. kaynak sayfa, 289-299 |
4 | El ampütasyonları ve protez uygulamaları | 3. kaynak sayfa, 519-540 |
5 | El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon | 3. kaynak sayfa, 385-391 |
6 | El rehabilitasyonunda splint uygulamaları | 3. kaynak sayfa, 455-481 |
7 | Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon | 3. kaynak sayfa, 171-196 |
8 | Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 199-238 |
9 | Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 93-165 |
10 | Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 401-433 |
11 | Kümülatif el hastalıkları ve rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 483-514 |
12 | El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar | http://ieeexplore.ieee.org/document/6913806/?reload=true |
13 | El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
14 | El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Burke SL, Higgins JP, McClinton MA, Saunders RJ, Valdata L. Hand and upper extremity rehabilitation, 3. rd ed. Elsevier Churchill Livingstone, St Louis, Missouri, 2006.
2- Weiss S, Falkenstein N. Hand rehabilitation, 2.nd ed Elsevier Mosby, St Louis, Missouri, 2005.
3- Çerezci Ö, Ataker Y, Canbulat N, Güdemz E. El Rehabilitasyonu, Amerikan Hastanesi, 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | X | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | X | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | X | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 40 | 80 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 266 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EL REHABİLİTASYONU | FTRD1213116 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | El ve üst ekstremite hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi,El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme,Elin konjenital anomalileri,El ampütasyonları ve protez uygulamaları,El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon,El rehabilitasyonunda splint uygulamaları,Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon,Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu,Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu,Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kümülatif el hastalıkları ve rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elin yapısı, fonksiyonları ve kapsamlı el değerlendirmesini tartışır. | 16, 37, 9 | D, E |
El problemlerinde splintleme ve tedavi planlar. | 37, 9 | D, E |
El bileği, el, parmak protezlerini özetler. | 37, 9 | D, E |
Farklı nedenlere bağlı el problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını tartışır. | 13, 37, 9 | D, E |
El rehabilitasyonunda kanıta dayalı son araştırmaları özetler. | 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi |
3. kaynak sayfa, 19-41 |
2 | El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme | 3. kaynak sayfa, 43-48 |
3 | Elin konjenital anomalileri | 3. kaynak sayfa, 289-299 |
4 | El ampütasyonları ve protez uygulamaları | 3. kaynak sayfa, 519-540 |
5 | El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon | 3. kaynak sayfa, 385-391 |
6 | El rehabilitasyonunda splint uygulamaları | 3. kaynak sayfa, 455-481 |
7 | Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon | 3. kaynak sayfa, 171-196 |
8 | Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 199-238 |
9 | Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 93-165 |
10 | Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 401-433 |
11 | Kümülatif el hastalıkları ve rehabilitasyonu | 3. kaynak sayfa, 483-514 |
12 | El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar | http://ieeexplore.ieee.org/document/6913806/?reload=true |
13 | El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
14 | El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Burke SL, Higgins JP, McClinton MA, Saunders RJ, Valdata L. Hand and upper extremity rehabilitation, 3. rd ed. Elsevier Churchill Livingstone, St Louis, Missouri, 2006.
2- Weiss S, Falkenstein N. Hand rehabilitation, 2.nd ed Elsevier Mosby, St Louis, Missouri, 2005.
3- Çerezci Ö, Ataker Y, Canbulat N, Güdemz E. El Rehabilitasyonu, Amerikan Hastanesi, 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | X | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | X | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | X | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07