El ve üst ekstremite hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi,El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme,Elin konjenital anomalileri,El ampütasyonları ve protez uygulamaları,El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon,El rehabilitasyonunda splint uygulamaları,Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon,Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu,Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu,Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kümülatif el hastalıkları ve rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elin yapısı, fonksiyonları ve kapsamlı el değerlendirmesini tartışır.
16, 37, 9
D, E
El problemlerinde splintleme ve tedavi planlar.
37, 9
D, E
El bileği, el, parmak protezlerini özetler.
37, 9
D, E
Farklı nedenlere bağlı el problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını tartışır.
13, 37, 9
D, E
El rehabilitasyonunda kanıta dayalı son araştırmaları özetler.
9
D, E
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi
3. kaynak sayfa, 19-41
2
El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme
3. kaynak sayfa, 43-48
3
Elin konjenital anomalileri
3. kaynak sayfa, 289-299
4
El ampütasyonları ve protez uygulamaları
3. kaynak sayfa, 519-540
5
El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon
3. kaynak sayfa, 385-391
6
El rehabilitasyonunda splint uygulamaları
3. kaynak sayfa, 455-481
7
Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon
3. kaynak sayfa, 171-196
8
Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu
1- Burke SL, Higgins JP, McClinton MA, Saunders RJ, Valdata L. Hand and upper extremity rehabilitation, 3. rd ed. Elsevier Churchill Livingstone, St Louis, Missouri, 2006.
2- Weiss S, Falkenstein N. Hand rehabilitation, 2.nd ed Elsevier Mosby, St Louis, Missouri, 2005.
3- Çerezci Ö, Ataker Y, Canbulat N, Güdemz E. El Rehabilitasyonu, Amerikan Hastanesi, 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
30
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
40
80
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
266
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EL REHABİLİTASYONU
FTRD1213116
Bahar Dönemi
2+0
2
9
Ders Programı
Salı 13:30-14:15
Salı 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
El ve üst ekstremite hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi,El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme,Elin konjenital anomalileri,El ampütasyonları ve protez uygulamaları,El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon,El rehabilitasyonunda splint uygulamaları,Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon,Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu,Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu,Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kümülatif el hastalıkları ve rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar,El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elin yapısı, fonksiyonları ve kapsamlı el değerlendirmesini tartışır.
16, 37, 9
D, E
El problemlerinde splintleme ve tedavi planlar.
37, 9
D, E
El bileği, el, parmak protezlerini özetler.
37, 9
D, E
Farklı nedenlere bağlı el problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını tartışır.
13, 37, 9
D, E
El rehabilitasyonunda kanıta dayalı son araştırmaları özetler.
9
D, E
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi
3. kaynak sayfa, 19-41
2
El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme
3. kaynak sayfa, 43-48
3
Elin konjenital anomalileri
3. kaynak sayfa, 289-299
4
El ampütasyonları ve protez uygulamaları
3. kaynak sayfa, 519-540
5
El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon
3. kaynak sayfa, 385-391
6
El rehabilitasyonunda splint uygulamaları
3. kaynak sayfa, 455-481
7
Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon
3. kaynak sayfa, 171-196
8
Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu
1- Burke SL, Higgins JP, McClinton MA, Saunders RJ, Valdata L. Hand and upper extremity rehabilitation, 3. rd ed. Elsevier Churchill Livingstone, St Louis, Missouri, 2006.
2- Weiss S, Falkenstein N. Hand rehabilitation, 2.nd ed Elsevier Mosby, St Louis, Missouri, 2005.
3- Çerezci Ö, Ataker Y, Canbulat N, Güdemz E. El Rehabilitasyonu, Amerikan Hastanesi, 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.