Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZE İLİŞKİN ARAŞTIRMA KONULARI-I | HSED2137550 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ders Programı | Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulmasını araştırması ve öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Yöntemlerine Giriş,Bilimselliğe Hizmet Eden Yöntemler,Ölçmede Geçerlilik Ve Güvenilirlik,Araştırma Çalışmasının Bileşenleri,Ölçme Ve Ölçek Türleri,Araştırmanın Tasarımı-1,Ara sınav , Araştırmanın Tasarımı-2, Veri Çeşitleri Ve Kaynakları,Tez Önerisi Hazırlama Kılavuzu,Alıntılama Ve Kaynak Gösterimi,Spss Hakkında Temel Bilgiler-1, Spss Hakkında Temel Bilgiler-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tez konusu ile ilgili literatürü değerlendirir. | 12, 14, 9 | E |
Tez çalışmasına dair yöntemleri analiz eder. | 12, 14, 9 | E |
Enstitü tarafından belirlenen tez yazım kurallarını değerlendirir. | 12, 14, 9 | E |
Spss programı hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 12, 14, 9 | E |
Veri çeşitlerini ve kaynakları analiz eder. | 12, 14, 9 | E |
Kaynak gösterme ve alıntılama yapmayı açıklar. | 14, 9 | E |
Bir araştırmanın nasıl tasarlandığını açıklar. | 14, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Bilimselliğe Hizmet Eden Yöntemler | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Ölçmede Geçerlilik Ve Güvenilirlik | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Araştırma Çalışmasının Bileşenleri | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Ölçme Ve Ölçek Türleri | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Araştırmanın Tasarımı-1 | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Araştırmanın Tasarımı-2 | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Veri Çeşitleri Ve Kaynakları | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Tez Önerisi Hazırlama Kılavuzu | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Alıntılama Ve Kaynak Gösterimi | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Spss Hakkında Temel Bilgiler-1 | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Spss Hakkında Temel Bilgiler-2 | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
SCI index ve SCI expanded kayıtlı dergilerde yayınlanan makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 15 | 180 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 15 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 296 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(296/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZE İLİŞKİN ARAŞTIRMA KONULARI-I | HSED2137550 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ders Programı | Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulmasını araştırması ve öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Yöntemlerine Giriş,Bilimselliğe Hizmet Eden Yöntemler,Ölçmede Geçerlilik Ve Güvenilirlik,Araştırma Çalışmasının Bileşenleri,Ölçme Ve Ölçek Türleri,Araştırmanın Tasarımı-1,Ara sınav , Araştırmanın Tasarımı-2, Veri Çeşitleri Ve Kaynakları,Tez Önerisi Hazırlama Kılavuzu,Alıntılama Ve Kaynak Gösterimi,Spss Hakkında Temel Bilgiler-1, Spss Hakkında Temel Bilgiler-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tez konusu ile ilgili literatürü değerlendirir. | 12, 14, 9 | E |
Tez çalışmasına dair yöntemleri analiz eder. | 12, 14, 9 | E |
Enstitü tarafından belirlenen tez yazım kurallarını değerlendirir. | 12, 14, 9 | E |
Spss programı hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 12, 14, 9 | E |
Veri çeşitlerini ve kaynakları analiz eder. | 12, 14, 9 | E |
Kaynak gösterme ve alıntılama yapmayı açıklar. | 14, 9 | E |
Bir araştırmanın nasıl tasarlandığını açıklar. | 14, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Bilimselliğe Hizmet Eden Yöntemler | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Ölçmede Geçerlilik Ve Güvenilirlik | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Araştırma Çalışmasının Bileşenleri | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Ölçme Ve Ölçek Türleri | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Araştırmanın Tasarımı-1 | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Araştırmanın Tasarımı-2 | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Veri Çeşitleri Ve Kaynakları | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Tez Önerisi Hazırlama Kılavuzu | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Alıntılama Ve Kaynak Gösterimi | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Spss Hakkında Temel Bilgiler-1 | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Spss Hakkında Temel Bilgiler-2 | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
SCI index ve SCI expanded kayıtlı dergilerde yayınlanan makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |