Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | HSED1121960 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları,Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları,Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları,İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları,Kanser Biyolojisi,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2,Solunum sistem fizyopatolojisi,Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi,Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi ,Üriner sistem fizyopatolojisi,Üreme sistemi fizyopatolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler | Ders notu öğrenciye verilir |
2 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler | Ders notu öğrenciye verilir |
3 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
4 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
5 | Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
6 | İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
7 | Kanser Biyolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1 | Ders notu öğrenciye verilir |
9 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2 | Ders notu öğrenciye verilir |
10 | Solunum sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
11 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
12 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
13 | Üriner sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
14 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
Kaynak |
Pathophysiology: the biologic basis for disease in adults and children. Editörler Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, 7. Baskı, 2014, Elsevier. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | HSED1121960 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları,Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları,Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları,İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları,Kanser Biyolojisi,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2,Solunum sistem fizyopatolojisi,Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi,Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi ,Üriner sistem fizyopatolojisi,Üreme sistemi fizyopatolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler | Ders notu öğrenciye verilir |
2 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler | Ders notu öğrenciye verilir |
3 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
4 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
5 | Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
6 | İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
7 | Kanser Biyolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1 | Ders notu öğrenciye verilir |
9 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2 | Ders notu öğrenciye verilir |
10 | Solunum sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
11 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
12 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
13 | Üriner sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
14 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
Kaynak |
Pathophysiology: the biologic basis for disease in adults and children. Editörler Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, 7. Baskı, 2014, Elsevier. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |