Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM BİYOLOJİSİ | HSED1137480 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere gelişim biyolojisi ile ilgili temel ve detaylı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spermatogenez,Oogenez,fertilizasyon,İmplantasyon,Embriyonik gelişimin 2. haftası,Embriyonik gelişimin 3. haftası,Ara sınav,Ekstraembriyonik yapılar,Sistem embriyolojisine giriş,Embriyonik süreçte hücresel farklılaşma,Epigenetik regülasyon,Embriyonik süreçte sinyal ileti mekanizmaları,Embriyonik gelişimde rol alan diğer mekanizmalar,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spermatogenesis ve oogenez hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Epigenetik mekanizmaları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Fertilizasyon sürecini ve aşamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
İmplantasyon sürecini ve aşamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Erken embriyolonik gelişimin 2. haftasını tanımlar. | 14, 37, 9 | A |
Erken embriyolonik gelişimin 3. haftasını açıklar. | 14, 37, 9 | A |
Organogenez sürecini tanımlar. | 14, 37, 9 | A |
Embriyonik gelişimde yer alan mekanizmaları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spermatogenez | İlgili ders notunun okunması |
2 | Oogenez | İlgili ders notunun okunması |
3 | fertilizasyon | İlgili ders notunun okunması |
4 | İmplantasyon | İlgili ders notunun okunması |
5 | Embriyonik gelişimin 2. haftası | İlgili ders notunun okunması |
6 | Embriyonik gelişimin 3. haftası | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Ekstraembriyonik yapılar | İlgili ders notunun okunması |
9 | Sistem embriyolojisine giriş | İlgili ders notunun okunması |
10 | Embriyonik süreçte hücresel farklılaşma | İlgili ders notunun okunması |
11 | Epigenetik regülasyon | İlgili ders notunun okunması |
12 | Embriyonik süreçte sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
13 | Embriyonik gelişimde rol alan diğer mekanizmalar | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları,Essential Developmental Biology, 3rd Edition Jonathan M. W. Slack November 2012, 2012, Wiley-Blackwell |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 9 | 27 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 169 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM BİYOLOJİSİ | HSED1137480 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere gelişim biyolojisi ile ilgili temel ve detaylı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spermatogenez,Oogenez,fertilizasyon,İmplantasyon,Embriyonik gelişimin 2. haftası,Embriyonik gelişimin 3. haftası,Ara sınav,Ekstraembriyonik yapılar,Sistem embriyolojisine giriş,Embriyonik süreçte hücresel farklılaşma,Epigenetik regülasyon,Embriyonik süreçte sinyal ileti mekanizmaları,Embriyonik gelişimde rol alan diğer mekanizmalar,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spermatogenesis ve oogenez hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Epigenetik mekanizmaları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Fertilizasyon sürecini ve aşamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
İmplantasyon sürecini ve aşamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Erken embriyolonik gelişimin 2. haftasını tanımlar. | 14, 37, 9 | A |
Erken embriyolonik gelişimin 3. haftasını açıklar. | 14, 37, 9 | A |
Organogenez sürecini tanımlar. | 14, 37, 9 | A |
Embriyonik gelişimde yer alan mekanizmaları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spermatogenez | İlgili ders notunun okunması |
2 | Oogenez | İlgili ders notunun okunması |
3 | fertilizasyon | İlgili ders notunun okunması |
4 | İmplantasyon | İlgili ders notunun okunması |
5 | Embriyonik gelişimin 2. haftası | İlgili ders notunun okunması |
6 | Embriyonik gelişimin 3. haftası | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Ekstraembriyonik yapılar | İlgili ders notunun okunması |
9 | Sistem embriyolojisine giriş | İlgili ders notunun okunması |
10 | Embriyonik süreçte hücresel farklılaşma | İlgili ders notunun okunması |
11 | Epigenetik regülasyon | İlgili ders notunun okunması |
12 | Embriyonik süreçte sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
13 | Embriyonik gelişimde rol alan diğer mekanizmalar | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları,Essential Developmental Biology, 3rd Edition Jonathan M. W. Slack November 2012, 2012, Wiley-Blackwell |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |