Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | HSED2269430 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; sunum tekniklerini, sunum hazırlama programları ve çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir ortamda sunum yapma konularını öğretmektir. Öğrenciye bilimsel ortamlarda sunum yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Ara sınav,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Rapor hazırlama,Dinleyicilere seminerin sunulması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunarak açıklar. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Elde edilen sonuçları değerlendirir. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Araştırma amacını açıklar. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Konuya ilişkin literatürleri değerlendirir. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Araştırma planı belirler. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Araştırma metodunu analiz eder. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
3 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
4 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
5 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
6 | Veri toplama | Literatür taraması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Veri toplama | Literatür tarama |
9 | Veri analizi | Literatür taraması |
10 | Veri analizi | Literatür tarama |
11 | Rapor hazırlama | Literatür taraması |
12 | Rapor hazırlama | Litratür taraması |
13 | Dinleyicilere seminerin sunulması | - |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
SCI index ve SCI expanded kayıtlı dergilerde yayınlanan makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 5 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | HSED2269430 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; sunum tekniklerini, sunum hazırlama programları ve çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir ortamda sunum yapma konularını öğretmektir. Öğrenciye bilimsel ortamlarda sunum yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Ara sınav,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Rapor hazırlama,Dinleyicilere seminerin sunulması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunarak açıklar. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Elde edilen sonuçları değerlendirir. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Araştırma amacını açıklar. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Konuya ilişkin literatürleri değerlendirir. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Araştırma planı belirler. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Araştırma metodunu analiz eder. | 12, 14, 18, 19, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
3 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
4 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
5 | Literatür araştırması | Literatür taraması |
6 | Veri toplama | Literatür taraması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Veri toplama | Literatür tarama |
9 | Veri analizi | Literatür taraması |
10 | Veri analizi | Literatür tarama |
11 | Rapor hazırlama | Literatür taraması |
12 | Rapor hazırlama | Litratür taraması |
13 | Dinleyicilere seminerin sunulması | - |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
SCI index ve SCI expanded kayıtlı dergilerde yayınlanan makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |