Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HÜCRE ZEDELENMESİ, ADAPTASYONU VE ÖLÜMÜ | HSED2237570 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümü ile ilgili temel ve ileri düzeyde bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre biyolojisine giriş,Hücre zedelenmesi,Hücre zedelenmesi türleri,Hücre zedelenmesi mekanizmaları,Hücre zedelenmesi nedenleri,Hücre adaptasyonu,Ara sınav,Hücre ölümü- nekroz,Hücre ölümü- apoptoz,Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümüne moleküler ve genetik yaklaşım,Hücre ölümü- otofaji,Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde patolojik ve fizyolojik süreçler,Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde morfolojik belirteçler ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre biyolojisi ile ilgili temel bilgileri analiz eder. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi türlerini tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi mekanizmaları ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi nedenleri ile ilgili temel nedenleri tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Hücre adaptasyonu ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre ölümü- nekroz ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre ölümü- apoptoz ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümüne moleküler ve genetik yaklaşımı tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde patolojik ve fizyolojik süreçleri tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde morfolojik belirteçleri tanımlar. | 14, 17, 9 | A |
Hücre ölümü- otofaji ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre biyolojisine giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Hücre zedelenmesi | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Hücre zedelenmesi türleri | İlgili ders sunumun okunması |
4 | Hücre zedelenmesi mekanizmaları | İlgili ders sunumun okunması |
5 | Hücre zedelenmesi nedenleri | İlgili ders sunumun okunması |
6 | Hücre adaptasyonu | İlgili ders sunumun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Hücre ölümü- nekroz | İlgili ders sunumun okunması |
9 | Hücre ölümü- apoptoz | İlgili ders sunumun okunması |
10 | Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümüne moleküler ve genetik yaklaşım | İlgili ders sunumun okunması |
11 | Hücre ölümü- otofaji | İlgili ders sunumlarının okunması |
12 | Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde patolojik ve fizyolojik süreçler | İlgili ders sunumun okunması |
13 | Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde morfolojik belirteçler | İlgili ders sunumun okunması |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 12 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HÜCRE ZEDELENMESİ, ADAPTASYONU VE ÖLÜMÜ | HSED2237570 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümü ile ilgili temel ve ileri düzeyde bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre biyolojisine giriş,Hücre zedelenmesi,Hücre zedelenmesi türleri,Hücre zedelenmesi mekanizmaları,Hücre zedelenmesi nedenleri,Hücre adaptasyonu,Ara sınav,Hücre ölümü- nekroz,Hücre ölümü- apoptoz,Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümüne moleküler ve genetik yaklaşım,Hücre ölümü- otofaji,Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde patolojik ve fizyolojik süreçler,Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde morfolojik belirteçler ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre biyolojisi ile ilgili temel bilgileri analiz eder. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi türlerini tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi mekanizmaları ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi nedenleri ile ilgili temel nedenleri tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Hücre adaptasyonu ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre ölümü- nekroz ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre ölümü- apoptoz ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümüne moleküler ve genetik yaklaşımı tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde patolojik ve fizyolojik süreçleri tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde morfolojik belirteçleri tanımlar. | 14, 17, 9 | A |
Hücre ölümü- otofaji ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre biyolojisine giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Hücre zedelenmesi | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Hücre zedelenmesi türleri | İlgili ders sunumun okunması |
4 | Hücre zedelenmesi mekanizmaları | İlgili ders sunumun okunması |
5 | Hücre zedelenmesi nedenleri | İlgili ders sunumun okunması |
6 | Hücre adaptasyonu | İlgili ders sunumun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Hücre ölümü- nekroz | İlgili ders sunumun okunması |
9 | Hücre ölümü- apoptoz | İlgili ders sunumun okunması |
10 | Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümüne moleküler ve genetik yaklaşım | İlgili ders sunumun okunması |
11 | Hücre ölümü- otofaji | İlgili ders sunumlarının okunması |
12 | Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde patolojik ve fizyolojik süreçler | İlgili ders sunumun okunması |
13 | Hücre zedelenmesi, adaptasyonu ve ölümünde morfolojik belirteçler | İlgili ders sunumun okunması |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |