Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ II | HSED2237580 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 23:30-00:15 Çarşamba 19:30-20:15 Perşembe 19:30-20:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tangül MÜDOK |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin, Seda Karabulut |
Dersin Amacı | Histoloji laboratuvarlarında kullanılan, immunohistokimya, immunositokimya, immunfloresan, elektron mikroskobi protokolleri gibi ileri moleküler tanı yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geçirimli elektron mikroskop doku takip aşamaları,Geçirimli ve taramalı elektron mikroskop doku takibi fiksasyonu ve fiksatif çeşitleri,Geçirimli elektron mikroskop doku gömme materyalleri,Uygulama,Kalın kesit alma ve boyama yöntemleri,İnce kesit alma ve boyama yöntemleri,Ara sınav,Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri,Taramalı elektron mikroskop doku takibi aşamaları,İmmüngold yöntemleri aşamaları,İmmüngold görüntü analizleri,Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-1,Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hazırlanan preparatları analiz eder. | 14, 9 | A |
Taramalı elektron mikroskobu doku takibi basamaklarını açıklar. | 14, 9 | A |
İmmüngold yöntemi basamaklarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
İmmüngold metodu sırasında karşılaşılabilecek sorunları belirler. | 14, 9 | A |
İmmüngold yöntemi sırasında karşılaşılabilecek sorunları çözer. | 14, 9 | A |
Elektron mikroskobu doku takibi basamakları sırasında karşılaşıbilecek sorunları belirler. | 14, 9 | A |
Elektron mikroskobu doku takibi basamakları sırasında karşılaşıbilecek sorunları çözer. | 14, 9 | A |
Taramalı ve geçirimli elektron mikroskobu arasındaki farkı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Geçirimli elektron mikroskobu doku takibi basamaklarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçirimli elektron mikroskop doku takip aşamaları | Literatür taraması yapılması |
2 | Geçirimli ve taramalı elektron mikroskop doku takibi fiksasyonu ve fiksatif çeşitleri | Literatür taraması yapılması |
3 | Geçirimli elektron mikroskop doku gömme materyalleri | Literatür taraması yapılması |
4 | Uygulama | |
5 | Kalın kesit alma ve boyama yöntemleri | Literatür taraması yapılması |
6 | İnce kesit alma ve boyama yöntemleri | Literatür taraması yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | Literatür taraması yapılması |
9 | Taramalı elektron mikroskop doku takibi aşamaları | Literatür taraması yapılması |
10 | İmmüngold yöntemleri aşamaları | Literatür taraması yapılması |
11 | İmmüngold görüntü analizleri | - |
12 | Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-1 | Literatür taraması yapılması |
13 | Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-2 | Literatür taraması yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Güncel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 7 | 98 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ II | HSED2237580 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 23:30-00:15 Çarşamba 19:30-20:15 Perşembe 19:30-20:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tangül MÜDOK |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin, Seda Karabulut |
Dersin Amacı | Histoloji laboratuvarlarında kullanılan, immunohistokimya, immunositokimya, immunfloresan, elektron mikroskobi protokolleri gibi ileri moleküler tanı yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geçirimli elektron mikroskop doku takip aşamaları,Geçirimli ve taramalı elektron mikroskop doku takibi fiksasyonu ve fiksatif çeşitleri,Geçirimli elektron mikroskop doku gömme materyalleri,Uygulama,Kalın kesit alma ve boyama yöntemleri,İnce kesit alma ve boyama yöntemleri,Ara sınav,Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri,Taramalı elektron mikroskop doku takibi aşamaları,İmmüngold yöntemleri aşamaları,İmmüngold görüntü analizleri,Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-1,Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hazırlanan preparatları analiz eder. | 14, 9 | A |
Taramalı elektron mikroskobu doku takibi basamaklarını açıklar. | 14, 9 | A |
İmmüngold yöntemi basamaklarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
İmmüngold metodu sırasında karşılaşılabilecek sorunları belirler. | 14, 9 | A |
İmmüngold yöntemi sırasında karşılaşılabilecek sorunları çözer. | 14, 9 | A |
Elektron mikroskobu doku takibi basamakları sırasında karşılaşıbilecek sorunları belirler. | 14, 9 | A |
Elektron mikroskobu doku takibi basamakları sırasında karşılaşıbilecek sorunları çözer. | 14, 9 | A |
Taramalı ve geçirimli elektron mikroskobu arasındaki farkı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Geçirimli elektron mikroskobu doku takibi basamaklarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçirimli elektron mikroskop doku takip aşamaları | Literatür taraması yapılması |
2 | Geçirimli ve taramalı elektron mikroskop doku takibi fiksasyonu ve fiksatif çeşitleri | Literatür taraması yapılması |
3 | Geçirimli elektron mikroskop doku gömme materyalleri | Literatür taraması yapılması |
4 | Uygulama | |
5 | Kalın kesit alma ve boyama yöntemleri | Literatür taraması yapılması |
6 | İnce kesit alma ve boyama yöntemleri | Literatür taraması yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | Literatür taraması yapılması |
9 | Taramalı elektron mikroskop doku takibi aşamaları | Literatür taraması yapılması |
10 | İmmüngold yöntemleri aşamaları | Literatür taraması yapılması |
11 | İmmüngold görüntü analizleri | - |
12 | Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-1 | Literatür taraması yapılması |
13 | Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri-2 | Literatür taraması yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Güncel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |