Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER EMBRİYOLOJİ | HSED2169420 | Güz Dönemi | 4+2 | 5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı embriyonik gelişimin sırasındaki moleküler mekanizmaları kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken gelişim,Plasenta ve ekstraembriyonik zarlar,Sinir sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi,Kulağın moleküler düzeydeki gelişimi,Gözün moleküler düzeydeki gelişimi,Moleküler düzeyde baş boyun gelişimi,Ara Sınav,Kardiyovasküler sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Sindirim sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi,Solunum sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi,Üriner sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Genital sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Endokrin sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Germ hücrelerinin ve fertizasyonun moleküler regülasyonunu ve sinyalizasyonunu açıklar. | 14, 9 | A |
Sindirim sisteminin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kardiyovasküler sistemin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Solunum sisteminin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Üriner sistem gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Genital sistemin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Duyu organlarının gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Endokrin sistem gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Baş boyun gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Sinir sisteminin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Plasenta ve ekstraembiryonik membranların gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
İmplantasyonun moleküler temellerini açıklar. | 14, 9 | A |
Gelişimin ikinci ve üçüncü haftası hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken gelişim | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Plasenta ve ekstraembriyonik zarlar | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Sinir sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 205-255. |
4 | Kulağın moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 271-279. |
5 | Gözün moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 255-271. |
6 | Moleküler düzeyde baş boyun gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 279-318. |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Kardiyovasküler sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 391-435. |
9 | Sindirim sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 318-340. |
10 | Solunum sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 340-358. |
11 | Üriner sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 358-372. |
12 | Genital sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 372-391. |
13 | Endokrin sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İlgili ders sunumunun okunması. |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, İnsan Embriyolojisi ve GElişim Biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı, Langman s Medical Embryology. T.W. Sadler, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2009, The Developing Human:Clinically Oriented Embryology, K.L. Moore, T.V.N. Persaund , 8th Edition, Saunders , 2007. |
Hücrenin Moleküler Biyolojisi. B. Alberts, 4. Baskı, Garland Science, Çeviri :TÜBA, 2008, Moleküler Hücre Biyolojisi. H. Lodish , 6.Baskı Palme Yayıncılık, Çeviri, 2011, Moleculer Embryology Medhod and Protocols 2nd Edition P Sharpe, Humana Pres, 2006, http://www.reproduction-online.org/content/143/2/151.full.pdf+html, http://www.molgen.mpg.de/~molemb/publications.html |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 15 | 75 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 245 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(245/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER EMBRİYOLOJİ | HSED2169420 | Güz Dönemi | 4+2 | 5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı embriyonik gelişimin sırasındaki moleküler mekanizmaları kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken gelişim,Plasenta ve ekstraembriyonik zarlar,Sinir sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi,Kulağın moleküler düzeydeki gelişimi,Gözün moleküler düzeydeki gelişimi,Moleküler düzeyde baş boyun gelişimi,Ara Sınav,Kardiyovasküler sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Sindirim sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi,Solunum sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi,Üriner sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Genital sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Endokrin sistemin moleküler düzeydeki gelişimi,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Germ hücrelerinin ve fertizasyonun moleküler regülasyonunu ve sinyalizasyonunu açıklar. | 14, 9 | A |
Sindirim sisteminin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kardiyovasküler sistemin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Solunum sisteminin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Üriner sistem gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Genital sistemin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A |
Duyu organlarının gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Endokrin sistem gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Baş boyun gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Sinir sisteminin gelişimini moleküler düzeyde açıklar. | 14, 9 | A, E |
Plasenta ve ekstraembiryonik membranların gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
İmplantasyonun moleküler temellerini açıklar. | 14, 9 | A |
Gelişimin ikinci ve üçüncü haftası hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken gelişim | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Plasenta ve ekstraembriyonik zarlar | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Sinir sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 205-255. |
4 | Kulağın moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 271-279. |
5 | Gözün moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 255-271. |
6 | Moleküler düzeyde baş boyun gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 279-318. |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Kardiyovasküler sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 391-435. |
9 | Sindirim sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 318-340. |
10 | Solunum sisteminin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 340-358. |
11 | Üriner sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 358-372. |
12 | Genital sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 372-391. |
13 | Endokrin sistemin moleküler düzeydeki gelişimi | İlgili ders sunumunun okunması. |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, İnsan Embriyolojisi ve GElişim Biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı, Langman s Medical Embryology. T.W. Sadler, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2009, The Developing Human:Clinically Oriented Embryology, K.L. Moore, T.V.N. Persaund , 8th Edition, Saunders , 2007. |
Hücrenin Moleküler Biyolojisi. B. Alberts, 4. Baskı, Garland Science, Çeviri :TÜBA, 2008, Moleküler Hücre Biyolojisi. H. Lodish , 6.Baskı Palme Yayıncılık, Çeviri, 2011, Moleculer Embryology Medhod and Protocols 2nd Edition P Sharpe, Humana Pres, 2006, http://www.reproduction-online.org/content/143/2/151.full.pdf+html, http://www.molgen.mpg.de/~molemb/publications.html |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |