Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ I | HSED2137530 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İleri histokimyasal yöntemler ile doku spesifik proteinlerin mikroskop ile görüntülenmesi ve dokudan protein izolasyonu ile kantitatif olarak doku spesifik proteinleri tayin etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histokimya’ya giriş, Fiksatifler ve kullanım alanları,Işık mikroskopta analiz etmek üzere doku hazırlanması ve kesit alımı,İmmünohistokimya protokolünün uygulanması,İmmünhistokimya metodu ,İmmünhistokimya protokolünün uygulanması,İmmünhistokimyasal metodlar ile hazırlanmış dokuların görüntülenmesi ve analizi,Ara sınav,İmmünhistokimya metodunun uygulanması,İmmünhistokimya metodunun uygulanması,Western blot, genel kavramlar, prosedür ve kullanılan materyalin tanınması,Western blot protein izolasyonu ve protein miktar tayini,Western blot, elektroforez, transfer, primer ve sekonder antikor uygulamaları,Western Blot uygulaması ve Western Blot sonuçlarını analiz etme ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Histokimya yöntemlerini tanımlar. | 14, 9 | A |
Fiksatifler ve fiksatiflerin kullanım alanlarını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
İmmünohistokimya protokolünün aşamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Western blot uygulaması hakkında temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Işık mikroskopta analiz etmek üzere dokunun hazırlanma aşamalarını açıklar. | 14, 6, 9 | A, E |
Dokudan kesit alma aşamalarını gösterir. | 14, 17, 9 | A, E |
İmmünohistokimya protokolünün uygulanması sonucunda ortaya çıkan verileri analiz eder. | 14, 9 | A |
Western blot metodu prosedürünü ve kullanılan materyali tanımlar. | 14, 9 | A |
Protein izolasyonu sonrasında protein miktarını belirler. | 14, 6, 9 | A |
Western blot metodunda elektroforez, transfer, primer ve sekonder antikor uygulamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Western Blot sonuçlarını analiz eder. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Histokimya’ya giriş, Fiksatifler ve kullanım alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Işık mikroskopta analiz etmek üzere doku hazırlanması ve kesit alımı | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | İmmünohistokimya protokolünün uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | İmmünhistokimya metodu | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | İmmünhistokimya protokolünün uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | İmmünhistokimyasal metodlar ile hazırlanmış dokuların görüntülenmesi ve analizi | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İmmünhistokimya metodunun uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | İmmünhistokimya metodunun uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Western blot, genel kavramlar, prosedür ve kullanılan materyalin tanınması | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Western blot protein izolasyonu ve protein miktar tayini | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Western blot, elektroforez, transfer, primer ve sekonder antikor uygulamaları | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Western Blot uygulaması ve Western Blot sonuçlarını analiz etme | İlgili ders sunumlarının okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Gartner L.P, Hiatt J.L., Color Text Book of Histology, Second Edition, Saunders Company, Philadelphia, 1983. - Junqueıra L.C., Carneiro J. (Çeviri Editörü: Aytekin Y., Solakoğlu S.), Temel Histoloji, Nobel Tıp Katabevleri, Ankara, 2006. - Ross M.H., Pawlina W., Histology A Text and Atlas, Fourth Edition, Lippincott Williams & Wilkins Company, Baltimore, 2003. Ders notları, www.abcam.com, www.ihcworld.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ I | HSED2137530 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İleri histokimyasal yöntemler ile doku spesifik proteinlerin mikroskop ile görüntülenmesi ve dokudan protein izolasyonu ile kantitatif olarak doku spesifik proteinleri tayin etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histokimya’ya giriş, Fiksatifler ve kullanım alanları,Işık mikroskopta analiz etmek üzere doku hazırlanması ve kesit alımı,İmmünohistokimya protokolünün uygulanması,İmmünhistokimya metodu ,İmmünhistokimya protokolünün uygulanması,İmmünhistokimyasal metodlar ile hazırlanmış dokuların görüntülenmesi ve analizi,Ara sınav,İmmünhistokimya metodunun uygulanması,İmmünhistokimya metodunun uygulanması,Western blot, genel kavramlar, prosedür ve kullanılan materyalin tanınması,Western blot protein izolasyonu ve protein miktar tayini,Western blot, elektroforez, transfer, primer ve sekonder antikor uygulamaları,Western Blot uygulaması ve Western Blot sonuçlarını analiz etme ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Histokimya yöntemlerini tanımlar. | 14, 9 | A |
Fiksatifler ve fiksatiflerin kullanım alanlarını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
İmmünohistokimya protokolünün aşamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Western blot uygulaması hakkında temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Işık mikroskopta analiz etmek üzere dokunun hazırlanma aşamalarını açıklar. | 14, 6, 9 | A, E |
Dokudan kesit alma aşamalarını gösterir. | 14, 17, 9 | A, E |
İmmünohistokimya protokolünün uygulanması sonucunda ortaya çıkan verileri analiz eder. | 14, 9 | A |
Western blot metodu prosedürünü ve kullanılan materyali tanımlar. | 14, 9 | A |
Protein izolasyonu sonrasında protein miktarını belirler. | 14, 6, 9 | A |
Western blot metodunda elektroforez, transfer, primer ve sekonder antikor uygulamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Western Blot sonuçlarını analiz eder. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Histokimya’ya giriş, Fiksatifler ve kullanım alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Işık mikroskopta analiz etmek üzere doku hazırlanması ve kesit alımı | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | İmmünohistokimya protokolünün uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | İmmünhistokimya metodu | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | İmmünhistokimya protokolünün uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | İmmünhistokimyasal metodlar ile hazırlanmış dokuların görüntülenmesi ve analizi | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İmmünhistokimya metodunun uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | İmmünhistokimya metodunun uygulanması | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Western blot, genel kavramlar, prosedür ve kullanılan materyalin tanınması | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Western blot protein izolasyonu ve protein miktar tayini | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Western blot, elektroforez, transfer, primer ve sekonder antikor uygulamaları | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Western Blot uygulaması ve Western Blot sonuçlarını analiz etme | İlgili ders sunumlarının okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Gartner L.P, Hiatt J.L., Color Text Book of Histology, Second Edition, Saunders Company, Philadelphia, 1983. - Junqueıra L.C., Carneiro J. (Çeviri Editörü: Aytekin Y., Solakoğlu S.), Temel Histoloji, Nobel Tıp Katabevleri, Ankara, 2006. - Ross M.H., Pawlina W., Histology A Text and Atlas, Fourth Edition, Lippincott Williams & Wilkins Company, Baltimore, 2003. Ders notları, www.abcam.com, www.ihcworld.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |