Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİTERATÜR SAATİ I | HSED1169380 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması,Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması,Manyetik MRI mikroskop makale tartışması,Floresan mikroskop makalesi tartışma,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Ara sınav,İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2,Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler. | 14, 18, 9 | |
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yaparak değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | |
Okudukları ya da dinledikleri makaleleri analiz ederler. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
2 | Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Manyetik MRI mikroskop makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
4 | Floresan mikroskop makalesi tartışma | Literatür taramasının yapılması |
5 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1 | Literatür taramasının yapılması |
6 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2 | Literatür taramasının yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
9 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
10 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
11 | Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
12 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
13 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİTERATÜR SAATİ I | HSED1169380 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması,Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması,Manyetik MRI mikroskop makale tartışması,Floresan mikroskop makalesi tartışma,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Ara sınav,İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2,Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler. | 14, 18, 9 | |
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yaparak değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | |
Okudukları ya da dinledikleri makaleleri analiz ederler. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
2 | Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Manyetik MRI mikroskop makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
4 | Floresan mikroskop makalesi tartışma | Literatür taramasının yapılması |
5 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1 | Literatür taramasının yapılması |
6 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2 | Literatür taramasının yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
9 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
10 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
11 | Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
12 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
13 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |