Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DERİ VE DERİ EKLERİ HİSTOLOJİSİ | HSED1214719 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deri katmanlarını, bu tabakalarda bulunan hücreleri ve görevlerini öğrenmek, deri eklerinin histolojik yapılarını öğrenmek. Deri ve deri eklerinin embriyonik gelişimlerini öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deri tabakaları,Epidermis ,Dermis,Epidermis gelişimi,Dermis gelişimi,Deri patolojileri,Ara sınav,Kıl folikülü histolojisi ve gelişimi,Tırnak histolojisi ve gelişimi,Sebase bezler histolojisi ve gelişimi,Ter bezleri histolojisi ve gelişimi,Yara modelleri,Deri rejenerasyonu, yara iyileşmesi,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derinin tabakalarını tanımlar. | 14, 9 | A |
Epidermis tabakasındaki hücre tiplerini açıklar. | 14, 9 | A |
Yara iyileşmesinin mekanizmasını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deri rejenerasyonunun mekanizmasını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Sebase ve ter bezlerinin histolojisini ve gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
Kıl folikülünün gelişimini ve histolojisini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Tırnağın gelişimini ve histolojisini açıklar. | 14, 9 | A |
Derideki özel sinir sonlanmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deri tabakaları | İlgili ders notunun okunması |
2 | Epidermis | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Dermis | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Epidermis gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
5 | Dermis gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
6 | Deri patolojileri | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Kıl folikülü histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
9 | Tırnak histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
10 | Sebase bezler histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
11 | Ter bezleri histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Yara modelleri | Literatür taramasının yapılması. |
13 | Deri rejenerasyonu, yara iyileşmesi | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Micheal H. Ross; Temel Histoloji Konu ve Atlas, Junqueira |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 5 | 60 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(186/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DERİ VE DERİ EKLERİ HİSTOLOJİSİ | HSED1214719 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deri katmanlarını, bu tabakalarda bulunan hücreleri ve görevlerini öğrenmek, deri eklerinin histolojik yapılarını öğrenmek. Deri ve deri eklerinin embriyonik gelişimlerini öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deri tabakaları,Epidermis ,Dermis,Epidermis gelişimi,Dermis gelişimi,Deri patolojileri,Ara sınav,Kıl folikülü histolojisi ve gelişimi,Tırnak histolojisi ve gelişimi,Sebase bezler histolojisi ve gelişimi,Ter bezleri histolojisi ve gelişimi,Yara modelleri,Deri rejenerasyonu, yara iyileşmesi,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derinin tabakalarını tanımlar. | 14, 9 | A |
Epidermis tabakasındaki hücre tiplerini açıklar. | 14, 9 | A |
Yara iyileşmesinin mekanizmasını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deri rejenerasyonunun mekanizmasını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Sebase ve ter bezlerinin histolojisini ve gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
Kıl folikülünün gelişimini ve histolojisini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Tırnağın gelişimini ve histolojisini açıklar. | 14, 9 | A |
Derideki özel sinir sonlanmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deri tabakaları | İlgili ders notunun okunması |
2 | Epidermis | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Dermis | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Epidermis gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
5 | Dermis gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
6 | Deri patolojileri | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Kıl folikülü histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
9 | Tırnak histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
10 | Sebase bezler histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
11 | Ter bezleri histolojisi ve gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Yara modelleri | Literatür taramasının yapılması. |
13 | Deri rejenerasyonu, yara iyileşmesi | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Micheal H. Ross; Temel Histoloji Konu ve Atlas, Junqueira |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |