Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENİTAL SİSTEM HİSTOLOJİSİ, EMBRİYOLOJİSİ VE ANOMALİLERİ | HSED1210329 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erkek ve dişi genital sistemi ile ilgili temel ve detaylı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın üreme Sistemi Histolojisi-1,Kadın üreme sistemi histolojisi-2,Oogenez,Kadın Üreme Sistemi Embriyolojisi,Kadın üreme sistemi anomalileri,Kadın üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri,Ara sınav,Erkek Üreme Sistemi Histolojisi-1,Erkek üreme sistemi histolojisi-2,Spermatogenez,Erkek Üreme Sistemi Embriyolojisi,Erkek Üreme Sistemi Anomalileri,Erkek üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erkek üreme sistemi histolojisini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kadın üreme sistemi histolojisini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Oogenez hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Erkek üreme sistemi embriyolojisini açıklar. | 14, 9 | A |
Erkek üreme sistemi hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Dişi üreme sistemi embriyolojisini açıklar. | 14, 9 | A |
Dişi ve erkek üreme sistemi anomalileri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Üreme sistemi çalışmalarında kullanılmakta olan hayvan modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın üreme Sistemi Histolojisi-1 | İlgili ders notunun okunması |
2 | Kadın üreme sistemi histolojisi-2 | İlgili ders notunun okunması |
3 | Oogenez | İlgili ders notunun okunması |
4 | Kadın Üreme Sistemi Embriyolojisi | İlgili ders notunun okunması |
5 | Kadın üreme sistemi anomalileri | İlgili ders notunun okunması |
6 | Kadın üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Erkek Üreme Sistemi Histolojisi-1 | İlgili ders notunun okunması |
9 | Erkek üreme sistemi histolojisi-2 | İlgili ders notunun okunması |
10 | Spermatogenez | İlgili ders notunun okunması |
11 | Erkek Üreme Sistemi Embriyolojisi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Erkek Üreme Sistemi Anomalileri | İlgili ders notunun okunması |
13 | Erkek üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 3 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 12 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENİTAL SİSTEM HİSTOLOJİSİ, EMBRİYOLOJİSİ VE ANOMALİLERİ | HSED1210329 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erkek ve dişi genital sistemi ile ilgili temel ve detaylı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın üreme Sistemi Histolojisi-1,Kadın üreme sistemi histolojisi-2,Oogenez,Kadın Üreme Sistemi Embriyolojisi,Kadın üreme sistemi anomalileri,Kadın üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri,Ara sınav,Erkek Üreme Sistemi Histolojisi-1,Erkek üreme sistemi histolojisi-2,Spermatogenez,Erkek Üreme Sistemi Embriyolojisi,Erkek Üreme Sistemi Anomalileri,Erkek üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erkek üreme sistemi histolojisini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kadın üreme sistemi histolojisini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Oogenez hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Erkek üreme sistemi embriyolojisini açıklar. | 14, 9 | A |
Erkek üreme sistemi hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Dişi üreme sistemi embriyolojisini açıklar. | 14, 9 | A |
Dişi ve erkek üreme sistemi anomalileri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Üreme sistemi çalışmalarında kullanılmakta olan hayvan modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın üreme Sistemi Histolojisi-1 | İlgili ders notunun okunması |
2 | Kadın üreme sistemi histolojisi-2 | İlgili ders notunun okunması |
3 | Oogenez | İlgili ders notunun okunması |
4 | Kadın Üreme Sistemi Embriyolojisi | İlgili ders notunun okunması |
5 | Kadın üreme sistemi anomalileri | İlgili ders notunun okunması |
6 | Kadın üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Erkek Üreme Sistemi Histolojisi-1 | İlgili ders notunun okunması |
9 | Erkek üreme sistemi histolojisi-2 | İlgili ders notunun okunması |
10 | Spermatogenez | İlgili ders notunun okunması |
11 | Erkek Üreme Sistemi Embriyolojisi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Erkek Üreme Sistemi Anomalileri | İlgili ders notunun okunması |
13 | Erkek üreme sistemi çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |