Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEY HAYVANI MODELLERİ | HSED1269390 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı fare ve ratlarda çeşitli hastalık modellerinin nasıl indükleneceği, edinilen bilgiler doğrultusunda hayvanlarda deneysel hastalık modellerinin kurgulanması ve tedavi yöntemlerinin uygulanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Streptozosin ile DM modeli oluşturulması,CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması,İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması,Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması,İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması,Deneysel şok modellerinin oluşturulması,Ara sınav,Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması,Transplantasyon modellerinin oluşturulması,Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması,Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması,Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması,Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
CCl4 ile karaciğer yetmezliği deneysel modelinin dizaynını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Streptozosin ile deneysel model oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
İskemi- reperfüzyon model oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel sepsis ya da adezyon modeli oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
İntraabdominal sepsis modelleri oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel şok modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Transplantasyon modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel tıkanma sarılığı modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel pankreatit modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel kolanjit modeller oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Peritoneal adezyon modeller oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Streptozosin ile DM modeli oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Deneysel şok modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Transplantasyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
PROF.DR.HASAN BESIM, DENEYSEL HAYVAN MODELLERI, Güncel literatür, Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 20 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 10 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEY HAYVANI MODELLERİ | HSED1269390 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı fare ve ratlarda çeşitli hastalık modellerinin nasıl indükleneceği, edinilen bilgiler doğrultusunda hayvanlarda deneysel hastalık modellerinin kurgulanması ve tedavi yöntemlerinin uygulanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Streptozosin ile DM modeli oluşturulması,CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması,İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması,Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması,İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması,Deneysel şok modellerinin oluşturulması,Ara sınav,Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması,Transplantasyon modellerinin oluşturulması,Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması,Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması,Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması,Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
CCl4 ile karaciğer yetmezliği deneysel modelinin dizaynını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Streptozosin ile deneysel model oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
İskemi- reperfüzyon model oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel sepsis ya da adezyon modeli oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
İntraabdominal sepsis modelleri oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel şok modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Transplantasyon modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel tıkanma sarılığı modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel pankreatit modellerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel kolanjit modeller oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Peritoneal adezyon modeller oluşturmayı açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Streptozosin ile DM modeli oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Deneysel şok modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Transplantasyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
PROF.DR.HASAN BESIM, DENEYSEL HAYVAN MODELLERI, Güncel literatür, Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |