Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HÜCRE KÜLTÜRÜ | HSED2137540 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin, Seda Karabulut |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin hücre kültürü, hücre kültürü teknikleri, hücre soyları ve kök hücre kavramları ile ilgili temel ve ayrıntılı bilgilerin edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre kültürüne giriş ,Hücre soyları ,Hücre kültürü teknikleri ,Primer kültür ve pasajlama ,Hücre ve hücre soylarının dondurulması ve çözülmesi ,Hücre kültürü kullanım alanları ,Ara sınav,Kök hücre kavramına giriş ,Kök hücrelerin yaşam döngüsü, stres ve yaşlanma ,Pluripotent kök hücreler ,Embriyo ve fetüs kaynaklı multipotent kök hücreler ,Yetişkin kök hücreler ,Kanser kök hücresi ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre kültürü ile ilgili temel kavramları tanımlar | 14, 17, 9 | A |
Hücre soyları ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre kültürü teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 14, 17, 9 | A |
Primer hücre kültürü ve pasajlama ile ilgili temel kavramları açıklar. | 14, 17, 9 | A |
Hücre ve hücre soylarının dondurulması ve çözülmesi ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 17, 9 | A |
Hücre kültürü kullanım alanlarını açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücre kavramı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 14, 9 | A |
Kök hücrelerin yaşam döngüsü, stres ve yaşlanma ile ilgili temel kavramları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Pluripotent kök hücreleri tanımlar. | 14, 9 | A |
Embriyo ve fetüs kaynaklı multipotent kök hücreler ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Yetişkin kök hücreleri tanımlar. | 14, 9 | A |
Kanser kök hücresi ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre kültürüne giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Hücre soyları | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Hücre kültürü teknikleri | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Primer kültür ve pasajlama | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Hücre ve hücre soylarının dondurulması ve çözülmesi | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Hücre kültürü kullanım alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Kök hücre kavramına giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Kök hücrelerin yaşam döngüsü, stres ve yaşlanma | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Pluripotent kök hücreler | İlgili ders notunun okunması |
11 | Embriyo ve fetüs kaynaklı multipotent kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Yetişkin kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Kanser kök hücresi | - |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HÜCRE KÜLTÜRÜ | HSED2137540 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin, Seda Karabulut |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin hücre kültürü, hücre kültürü teknikleri, hücre soyları ve kök hücre kavramları ile ilgili temel ve ayrıntılı bilgilerin edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre kültürüne giriş ,Hücre soyları ,Hücre kültürü teknikleri ,Primer kültür ve pasajlama ,Hücre ve hücre soylarının dondurulması ve çözülmesi ,Hücre kültürü kullanım alanları ,Ara sınav,Kök hücre kavramına giriş ,Kök hücrelerin yaşam döngüsü, stres ve yaşlanma ,Pluripotent kök hücreler ,Embriyo ve fetüs kaynaklı multipotent kök hücreler ,Yetişkin kök hücreler ,Kanser kök hücresi ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre kültürü ile ilgili temel kavramları tanımlar | 14, 17, 9 | A |
Hücre soyları ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre kültürü teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 14, 17, 9 | A |
Primer hücre kültürü ve pasajlama ile ilgili temel kavramları açıklar. | 14, 17, 9 | A |
Hücre ve hücre soylarının dondurulması ve çözülmesi ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 17, 9 | A |
Hücre kültürü kullanım alanlarını açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücre kavramı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 14, 9 | A |
Kök hücrelerin yaşam döngüsü, stres ve yaşlanma ile ilgili temel kavramları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Pluripotent kök hücreleri tanımlar. | 14, 9 | A |
Embriyo ve fetüs kaynaklı multipotent kök hücreler ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Yetişkin kök hücreleri tanımlar. | 14, 9 | A |
Kanser kök hücresi ile ilgili temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre kültürüne giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Hücre soyları | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Hücre kültürü teknikleri | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Primer kültür ve pasajlama | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Hücre ve hücre soylarının dondurulması ve çözülmesi | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Hücre kültürü kullanım alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Kök hücre kavramına giriş | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Kök hücrelerin yaşam döngüsü, stres ve yaşlanma | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Pluripotent kök hücreler | İlgili ders notunun okunması |
11 | Embriyo ve fetüs kaynaklı multipotent kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Yetişkin kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Kanser kök hücresi | - |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |