Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNYAL İLETİMİ | HSED1269410 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sinyal iletimi hakkında temel ve detaylı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinyal iletim mekanizmalarına giriş,Sinyal ileti yöntemleri,Protein ve yapısı,Ölüm sinyal mekanizmaları,Yaşam sinyal ileti mekanizmaları,Farklılaşma sinyal ileti mekanizmaları,Ara sınav,Embriyolojide sinyal ileti mekanizmaları,Özel sinyal iletim mekanizmaları-1,Özel sinyal iletim mekanizmaları-2,Deneysel sinyal iletim inhibisyonu,Transgenik hayvan üretimi,Literatür ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel sinyal ileti mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Sinyal iletim mekanizmalarını ve yöntemlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Ölüm sinyal ileti mekanizmaları hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Yaşam sinyal ileti mekanizmaları hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Trangenik hayvan modelleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Farklılaşma sinyal ileti mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel olarak sinyal iletiminin inhibisyonunu açıklar. | 14, 9 | A, E |
Embriyonik dönemdeki sinyal iletim mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Protein ve yapısı hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Sinyal ileti yöntemlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinyal iletim mekanizmalarına giriş | İlgili ders notunun okunması |
2 | Sinyal ileti yöntemleri | İlgili ders notunun okunması |
3 | Protein ve yapısı | İlgili ders notunun okunması |
4 | Ölüm sinyal mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
5 | Yaşam sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
6 | Farklılaşma sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Embriyolojide sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
9 | Özel sinyal iletim mekanizmaları-1 | İlgili ders notunun okunması |
10 | Özel sinyal iletim mekanizmaları-2 | İlgili ders notunun okunması |
11 | Deneysel sinyal iletim inhibisyonu | İlgili ders notunun okunması |
12 | Transgenik hayvan üretimi | İlgili ders notunun okunması |
13 | Literatür | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 10 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 10 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 239 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNYAL İLETİMİ | HSED1269410 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sinyal iletimi hakkında temel ve detaylı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinyal iletim mekanizmalarına giriş,Sinyal ileti yöntemleri,Protein ve yapısı,Ölüm sinyal mekanizmaları,Yaşam sinyal ileti mekanizmaları,Farklılaşma sinyal ileti mekanizmaları,Ara sınav,Embriyolojide sinyal ileti mekanizmaları,Özel sinyal iletim mekanizmaları-1,Özel sinyal iletim mekanizmaları-2,Deneysel sinyal iletim inhibisyonu,Transgenik hayvan üretimi,Literatür ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel sinyal ileti mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Sinyal iletim mekanizmalarını ve yöntemlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Ölüm sinyal ileti mekanizmaları hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Yaşam sinyal ileti mekanizmaları hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Trangenik hayvan modelleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Farklılaşma sinyal ileti mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Deneysel olarak sinyal iletiminin inhibisyonunu açıklar. | 14, 9 | A, E |
Embriyonik dönemdeki sinyal iletim mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Protein ve yapısı hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Sinyal ileti yöntemlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinyal iletim mekanizmalarına giriş | İlgili ders notunun okunması |
2 | Sinyal ileti yöntemleri | İlgili ders notunun okunması |
3 | Protein ve yapısı | İlgili ders notunun okunması |
4 | Ölüm sinyal mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
5 | Yaşam sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
6 | Farklılaşma sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Embriyolojide sinyal ileti mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
9 | Özel sinyal iletim mekanizmaları-1 | İlgili ders notunun okunması |
10 | Özel sinyal iletim mekanizmaları-2 | İlgili ders notunun okunması |
11 | Deneysel sinyal iletim inhibisyonu | İlgili ders notunun okunması |
12 | Transgenik hayvan üretimi | İlgili ders notunun okunması |
13 | Literatür | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |