Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÖK HÜCRE | HSED1214723 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kök hücre kavramını, kök hücre tiplerini ve fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve tanımlar,Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlar,Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyiciler,Embriyonik kök hücreler,İndüklenmiş pluripotent kök hücreler,Fetal kök hücreler,Ara sınav,Kök hücre nişleri,Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücreler,Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücreler,Dokulara özgü kök hücre tipleri,Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokoller,Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankaları,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kök hücre tiplerini, kaynaklarını ve özelliklerini açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücrenin plastisitesini belirleyen faktörleri belirler. | 14, 9 | A |
Kök hücrenin tanımını, genel özelliklerini ve çeşitlerini tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Kök hücrelerin kendini yenileme, çoğalma, farklılaşma, yeniden programlama ve yaşlanmalarında etkili olan hücresel olayların moleküler mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kök hücrelerin klinikteki uygulamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücre bankacılığını tanımlar. | 14, 9 | A |
Doku/organ kök hücrelerine ev sahipliği yapan özelleşmiş farklı tiplerdeki kök hücre nişlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kök hücre çalışmalarında kullanılan laboratuvar tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanımlar | İlgili ders notlarının okunması |
2 | Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlar | İlgili ders sunumlarının okunması |
3 | Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyiciler | İlgili ders notunun okunması |
4 | Embriyonik kök hücreler | İlgili ders notunun okunması |
5 | İndüklenmiş pluripotent kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Fetal kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Kök hücre nişleri | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücreler | İlgili ders sunumununokunması |
11 | Dokulara özgü kök hücre tipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokoller | Literatür taramasının yapılması |
13 | Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankaları | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, Literatür taraması, Essentials of Stem Cell Biology 3rd edition. John Gearhart, Brigid Hogan, Douglas Melton, Roger Pedersen, E. Donall Thomas, James Thomas, Sir Ian Wilmut, KÖK HÜCRE Biyolojisi, Türleri ve Tedavide Kullanımları (1. Basım), Alp Can, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 4 | 48 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 15 | 45 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÖK HÜCRE | HSED1214723 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kök hücre kavramını, kök hücre tiplerini ve fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve tanımlar,Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlar,Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyiciler,Embriyonik kök hücreler,İndüklenmiş pluripotent kök hücreler,Fetal kök hücreler,Ara sınav,Kök hücre nişleri,Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücreler,Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücreler,Dokulara özgü kök hücre tipleri,Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokoller,Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankaları,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kök hücre tiplerini, kaynaklarını ve özelliklerini açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücrenin plastisitesini belirleyen faktörleri belirler. | 14, 9 | A |
Kök hücrenin tanımını, genel özelliklerini ve çeşitlerini tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Kök hücrelerin kendini yenileme, çoğalma, farklılaşma, yeniden programlama ve yaşlanmalarında etkili olan hücresel olayların moleküler mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kök hücrelerin klinikteki uygulamalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücre bankacılığını tanımlar. | 14, 9 | A |
Doku/organ kök hücrelerine ev sahipliği yapan özelleşmiş farklı tiplerdeki kök hücre nişlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kök hücre çalışmalarında kullanılan laboratuvar tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanımlar | İlgili ders notlarının okunması |
2 | Kök hücreye giriş: Genel kavramlar ve tanımlar | İlgili ders sunumlarının okunması |
3 | Kök hücre davranışını belirleyen moleküler düzenleyiciler | İlgili ders notunun okunması |
4 | Embriyonik kök hücreler | İlgili ders notunun okunması |
5 | İndüklenmiş pluripotent kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Fetal kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Kök hücre nişleri | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Erişkin kaynaklı hematopoietik kök hücreler | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Erişkin kaynaklı mezenkimal kök hücreler | İlgili ders sunumununokunması |
11 | Dokulara özgü kök hücre tipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Kök hücre çalışmalarında kullanılan protokoller | Literatür taramasının yapılması |
13 | Kök hücreler ve klinik uygulamaları, kök hücre bankaları | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, Literatür taraması, Essentials of Stem Cell Biology 3rd edition. John Gearhart, Brigid Hogan, Douglas Melton, Roger Pedersen, E. Donall Thomas, James Thomas, Sir Ian Wilmut, KÖK HÜCRE Biyolojisi, Türleri ve Tedavide Kullanımları (1. Basım), Alp Can, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |