Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | HSED1169370 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 Cuma 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tangül MÜDOK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mikroskopların optik ve elektronik tasarımlarının ve kurgulanan deneysel çalışmalarda uygun mikroskobu seçerek, görüntüleme tekniklerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskop temelleri,Işık ve renk,Aydınlatma, filtreleme ve görüntüleme araçları,Geometrik optik tasarım,Kırınım ve girişim,Aydınlık alan, faz-kontrast ve karanlık alan görüntüleme,ARASINAV HAFTASI,Polarize mikroskobi,Floresan mikroskobi,Taramalı konfokal mikroskobi,İleri mikroskobi teknikleri,Yeni mikroskobi teknikleri,Mikroskobi için görüntü işleme,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Işık mikroskopu optik tasarımında kullanılan optik elemanları ve sensörleri tanımlar. | 9 | A, E |
Mikroskoplarda kullanılan temel kırınım ,yansıma terimlerini tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Floresan mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 17, 6, 9 | A |
İleri mikroskop tekniklerini anlatan patentleri/makaleleri değerlendirir. | 9 | A, E |
Polarize mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Konfokal mikroskobu çalışma prensibini açıklar. | 14, 17, 6, 9 | A |
Karanlık alan mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Faz kontrast mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Optik çözünürlük kavramını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Aydınlık alan mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskop temelleri | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Işık ve renk | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Aydınlatma, filtreleme ve görüntüleme araçları | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Geometrik optik tasarım | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Kırınım ve girişim | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Aydınlık alan, faz-kontrast ve karanlık alan görüntüleme | Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi .Alp Can. Sayfa:87-107 okunması. |
7 | ARASINAV HAFTASI | |
8 | Polarize mikroskobi | Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi .Alp Can. Sayfa:108-113 okunması. |
9 | Floresan mikroskobi | Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi .Alp Can. Sayfa:129-149 okunması. |
10 | Taramalı konfokal mikroskobi | İlgili ders notunun okunması |
11 | İleri mikroskobi teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
12 | Yeni mikroskobi teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
13 | Mikroskobi için görüntü işleme | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi-Alp Can-Nobel Tıp Kitabevleri, ders notları |
Fundamentals of light microscopy and electronic imaging, D.B. Murphyö Willey 2001 Optical nanoscopy and novel microscopy techniques, P.Xi, CRC Press, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 15 | 90 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 10 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | HSED1169370 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 Cuma 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tangül MÜDOK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mikroskopların optik ve elektronik tasarımlarının ve kurgulanan deneysel çalışmalarda uygun mikroskobu seçerek, görüntüleme tekniklerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskop temelleri,Işık ve renk,Aydınlatma, filtreleme ve görüntüleme araçları,Geometrik optik tasarım,Kırınım ve girişim,Aydınlık alan, faz-kontrast ve karanlık alan görüntüleme,ARASINAV HAFTASI,Polarize mikroskobi,Floresan mikroskobi,Taramalı konfokal mikroskobi,İleri mikroskobi teknikleri,Yeni mikroskobi teknikleri,Mikroskobi için görüntü işleme,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Işık mikroskopu optik tasarımında kullanılan optik elemanları ve sensörleri tanımlar. | 9 | A, E |
Mikroskoplarda kullanılan temel kırınım ,yansıma terimlerini tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Floresan mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 17, 6, 9 | A |
İleri mikroskop tekniklerini anlatan patentleri/makaleleri değerlendirir. | 9 | A, E |
Polarize mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Konfokal mikroskobu çalışma prensibini açıklar. | 14, 17, 6, 9 | A |
Karanlık alan mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Faz kontrast mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Optik çözünürlük kavramını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Aydınlık alan mikroskobunun çalışma prensibini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskop temelleri | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Işık ve renk | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Aydınlatma, filtreleme ve görüntüleme araçları | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Geometrik optik tasarım | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Kırınım ve girişim | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Aydınlık alan, faz-kontrast ve karanlık alan görüntüleme | Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi .Alp Can. Sayfa:87-107 okunması. |
7 | ARASINAV HAFTASI | |
8 | Polarize mikroskobi | Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi .Alp Can. Sayfa:108-113 okunması. |
9 | Floresan mikroskobi | Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi .Alp Can. Sayfa:129-149 okunması. |
10 | Taramalı konfokal mikroskobi | İlgili ders notunun okunması |
11 | İleri mikroskobi teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
12 | Yeni mikroskobi teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
13 | Mikroskobi için görüntü işleme | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Yaşam Bilimlerinde A'dan Z'ye Mikroskopi-Alp Can-Nobel Tıp Kitabevleri, ders notları |
Fundamentals of light microscopy and electronic imaging, D.B. Murphyö Willey 2001 Optical nanoscopy and novel microscopy techniques, P.Xi, CRC Press, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |