Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HÜCRE BİYOLOJİSİ | HSED1265950 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; öğrencini temel hücre biyolojisi, organeller, görevleri, moleküler mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Dokular ve entegre edilmiş hücre biyolojsi,Hücre organelleri ve görevleri giriş,Hücre sinyal mekanizmaları giriş,Nükleus-nükleolus moleküler mekanizmalar,Mitokondri-golgi moleküler mekanizmalar,ER-gER moleküler mekanizmalar,Ara sınav,Hücredeki diğer organeller moleküler mekanizmalar,Sağ kalım ve ölüm moleküler yolaklar,Hücreler arası bağlantılar,İmmün savunma mekanizmaları,Yara iyileşme moleküler mekanizmaları,Kök hücre,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yara iyileşmesinin moleküler mekanizmasını açıklar. | 14, 9 | A, E |
İmmün savunma mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre sağ kalım mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre ölüm mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre organellerinin görevlerini tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre sinyal mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücre hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücreler arasındaki bağlantıları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre organelleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Dokular ve entegre edilmiş hücre biyolojsi | İlgili ders notunun okunması |
2 | Hücre organelleri ve görevleri giriş | İlgili ders notunun okunması |
3 | Hücre sinyal mekanizmaları giriş | İlgili ders notunun okunması |
4 | Nükleus-nükleolus moleküler mekanizmalar | İlgili des notunun okunması |
5 | Mitokondri-golgi moleküler mekanizmalar | İlgili des notunun okunması |
6 | ER-gER moleküler mekanizmalar | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Hücredeki diğer organeller moleküler mekanizmalar | İlgili ders notunun okunması |
9 | Sağ kalım ve ölüm moleküler yolaklar | İlgili ders notunun okunması |
10 | Hücreler arası bağlantılar | İlgili ders notunun okunması |
11 | İmmün savunma mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
12 | Yara iyileşme moleküler mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
13 | Kök hücre | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notu, literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 10 | 120 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 246 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(246/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ HÜCRE BİYOLOJİSİ | HSED1265950 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; öğrencini temel hücre biyolojisi, organeller, görevleri, moleküler mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Dokular ve entegre edilmiş hücre biyolojsi,Hücre organelleri ve görevleri giriş,Hücre sinyal mekanizmaları giriş,Nükleus-nükleolus moleküler mekanizmalar,Mitokondri-golgi moleküler mekanizmalar,ER-gER moleküler mekanizmalar,Ara sınav,Hücredeki diğer organeller moleküler mekanizmalar,Sağ kalım ve ölüm moleküler yolaklar,Hücreler arası bağlantılar,İmmün savunma mekanizmaları,Yara iyileşme moleküler mekanizmaları,Kök hücre,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yara iyileşmesinin moleküler mekanizmasını açıklar. | 14, 9 | A, E |
İmmün savunma mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre sağ kalım mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Hücre ölüm mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre organellerinin görevlerini tanımlar. | 14, 9 | A |
Hücre sinyal mekanizmalarını açıklar. | 14, 9 | A |
Kök hücre hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Hücreler arasındaki bağlantıları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Hücre organelleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Dokular ve entegre edilmiş hücre biyolojsi | İlgili ders notunun okunması |
2 | Hücre organelleri ve görevleri giriş | İlgili ders notunun okunması |
3 | Hücre sinyal mekanizmaları giriş | İlgili ders notunun okunması |
4 | Nükleus-nükleolus moleküler mekanizmalar | İlgili des notunun okunması |
5 | Mitokondri-golgi moleküler mekanizmalar | İlgili des notunun okunması |
6 | ER-gER moleküler mekanizmalar | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Hücredeki diğer organeller moleküler mekanizmalar | İlgili ders notunun okunması |
9 | Sağ kalım ve ölüm moleküler yolaklar | İlgili ders notunun okunması |
10 | Hücreler arası bağlantılar | İlgili ders notunun okunması |
11 | İmmün savunma mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
12 | Yara iyileşme moleküler mekanizmaları | İlgili ders notunun okunması |
13 | Kök hücre | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notu, literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |