Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | HSED4214015 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Şule AYLA, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tunç AKKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun araştırılması ve tartışılması,Genel bilgilendirme toplantısı,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Ara sınav,Konun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tez konusunu belirler. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Tez konusu ile ilgili alanda literatürü analiz eder. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Tez konusuyla ilgili verileri analiz eder. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyerek analiz eder. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Bulguları yorumlayarak düzenleyip açıklar. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Araştırmayı rapor halinde gösterir. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Hazırlanan araştırma raporunu değerlendirir. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
1 | Genel bilgilendirme toplantısı | Literatür taraması |
2 | Konu seçimi ve tartışılması | Literatür taraması |
3 | Konu seçimi ve tartışılması | Literatür taraması |
4 | Konu seçimi ve tartışılması | Literatür taraması |
5 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
6 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
7 | Ara sınav | - |
9 | Konun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
10 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
11 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
12 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
13 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Pubmed, Scopus, web of science |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 10 | 140 | |||
Rehberli Problem Çözme | 60 | 32 | 1920 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 30 | 600 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 30 | 30 | 900 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 10 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 3610 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3610/30) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | HSED4214015 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Şule AYLA, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tunç AKKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun araştırılması ve tartışılması,Genel bilgilendirme toplantısı,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konu seçimi ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Ara sınav,Konun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması,Konunun araştırılması ve tartışılması ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tez konusunu belirler. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Tez konusu ile ilgili alanda literatürü analiz eder. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Tez konusuyla ilgili verileri analiz eder. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyerek analiz eder. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Bulguları yorumlayarak düzenleyip açıklar. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Araştırmayı rapor halinde gösterir. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Hazırlanan araştırma raporunu değerlendirir. | 12, 13, 14, 17, 19, 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
1 | Genel bilgilendirme toplantısı | Literatür taraması |
2 | Konu seçimi ve tartışılması | Literatür taraması |
3 | Konu seçimi ve tartışılması | Literatür taraması |
4 | Konu seçimi ve tartışılması | Literatür taraması |
5 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
6 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
7 | Ara sınav | - |
9 | Konun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
10 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
11 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
12 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
13 | Konunun araştırılması ve tartışılması | Literatür taraması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Pubmed, Scopus, web of science |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | X | |||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |