Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | KAND1121970 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir.
• Proje hipotezi,
• Amaç ve hedefler,
• Özgün değer,
• Yöntem bölümü,
• Proje ekibinin oluşturulması,
• İş-zaman takviminin yapılması,
• Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir. | 10, 18, 5, 9 | F |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 10, 9 | F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 10, 9 | F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 10, 9 | F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | 10, 9 | F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 9 | F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 10, 9 | F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Power-Point ders notları,
|
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 29 | 29 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | KAND1121970 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir.
• Proje hipotezi,
• Amaç ve hedefler,
• Özgün değer,
• Yöntem bölümü,
• Proje ekibinin oluşturulması,
• İş-zaman takviminin yapılması,
• Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir. | 10, 18, 5, 9 | F |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 10, 9 | F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 10, 9 | F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 10, 9 | F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | 10, 9 | F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 9 | F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 10, 9 | F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Power-Point ders notları,
|
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35