Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI II | KAND1111945 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Merkezi sinir sisteminin zarlarını, boşluklarını, ventriküllerini, arterlerini, venlerini, dural-venöz sinüslerini BOS ve dolaşımının morfolojilerinin ve fonksiyonlarının anlatımı, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Meninksler,Ventriküller,BOS ve Dolaşımı,Kan – Beyin bariyeri,Sisternalar,Dura sinüsleri,Beyin Arterleri,A. carotis interna,A. carotis externa,A. vertebralis ve A. basillaris,Willis poligonu,Beyin venleri,Serebro Vasküler Olay (SVO),Arter Oklüzyon ve sonuçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Santral sinir sisteminin dolaşımının makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini açıklar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
1.1. Beyin zarlarını ve boşluklarını tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
1.2. Ventrikülleri açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
1.3. Arter ve venleri açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
2. Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
3. Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. Patolojilerinin klinik özellerini açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Meninksler | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 94 |
2 | Ventriküller | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 309-311 |
3 | BOS ve Dolaşımı | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 312-313 |
4 | Kan – Beyin bariyeri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 305 |
5 | Sisternalar | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 319 |
6 | Dura sinüsleri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 320-324 |
7 | Beyin Arterleri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 293-296 |
8 | A. carotis interna | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 296 |
9 | A. carotis externa | Anatomi- Kaplan Arıcı 2. Cilt S. 24-32 |
10 | A. vertebralis ve A. basillaris | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 95-99, 293-294 |
11 | Willis poligonu | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 301 |
12 | Beyin venleri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 306
|
13 | Serebro Vasküler Olay (SVO) | Kliniğe Yönelik Anatomi S. 151 |
14 | Arter Oklüzyon ve sonuçları | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 307 |
Kaynak |
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009
Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008
Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.
Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 ; Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | X | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| X | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | X | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | X | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| X | | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | | X | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| X | | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | X | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | X | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 280 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(280/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI II | KAND1111945 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Merkezi sinir sisteminin zarlarını, boşluklarını, ventriküllerini, arterlerini, venlerini, dural-venöz sinüslerini BOS ve dolaşımının morfolojilerinin ve fonksiyonlarının anlatımı, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Meninksler,Ventriküller,BOS ve Dolaşımı,Kan – Beyin bariyeri,Sisternalar,Dura sinüsleri,Beyin Arterleri,A. carotis interna,A. carotis externa,A. vertebralis ve A. basillaris,Willis poligonu,Beyin venleri,Serebro Vasküler Olay (SVO),Arter Oklüzyon ve sonuçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Santral sinir sisteminin dolaşımının makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini açıklar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
1.1. Beyin zarlarını ve boşluklarını tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
1.2. Ventrikülleri açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
1.3. Arter ve venleri açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
2. Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
3. Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. Patolojilerinin klinik özellerini açıklar | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Meninksler | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 94 |
2 | Ventriküller | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 309-311 |
3 | BOS ve Dolaşımı | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 312-313 |
4 | Kan – Beyin bariyeri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 305 |
5 | Sisternalar | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 319 |
6 | Dura sinüsleri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 320-324 |
7 | Beyin Arterleri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 293-296 |
8 | A. carotis interna | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 296 |
9 | A. carotis externa | Anatomi- Kaplan Arıcı 2. Cilt S. 24-32 |
10 | A. vertebralis ve A. basillaris | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 95-99, 293-294 |
11 | Willis poligonu | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 301 |
12 | Beyin venleri | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 306
|
13 | Serebro Vasküler Olay (SVO) | Kliniğe Yönelik Anatomi S. 151 |
14 | Arter Oklüzyon ve sonuçları | Her Yönüyle Nöroanatomi S. 307 |
Kaynak |
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009
Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008
Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.
Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 ; Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | X | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| X | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | X | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | X | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| X | | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | | X | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| X | | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | X | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | X | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35