Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | KAND1222150 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi,
Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I” dersinin laboratuvar güvenliği ve kuralları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi ve analizi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme ve analizi, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair ileri bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda Pratik yapmalarını ve tez çalışmalarının kuramsal deneysel aşamalarına destek sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
,Elektrofizyoloji laboratuvarı,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3,Hücre kültürü uygulamaları,Flow sitometri ve data analizi
,Lab Defteri Değerlendirmesi,Immunohistokimya,Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları,Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi,Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
,Lab Defteri Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, immunohistokimya, mikroskop sistemleri, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile ileri düzeyde deneysel yöntemleri ve analiz stratejilerini açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma tekniklerini, araştırır, uygular ve tez çalışmalarına katkı sağlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar ve yorumlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
| Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
4 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre kültürü uygulamaları | Bireysel hazırlık |
6 | Flow sitometri ve data analizi
| Bireysel hazırlık |
7 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Immunohistokimya | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
| Bireysel hazırlık |
14 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Lab notebook evaluation |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| X | | | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | X | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | X | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| X | | | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | X | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | | X | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | X | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | X | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 10 | 140 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | KAND1222150 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi,
Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I” dersinin laboratuvar güvenliği ve kuralları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi ve analizi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme ve analizi, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair ileri bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda Pratik yapmalarını ve tez çalışmalarının kuramsal deneysel aşamalarına destek sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
,Elektrofizyoloji laboratuvarı,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3,Hücre kültürü uygulamaları,Flow sitometri ve data analizi
,Lab Defteri Değerlendirmesi,Immunohistokimya,Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları,Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi,Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
,Lab Defteri Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, immunohistokimya, mikroskop sistemleri, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile ileri düzeyde deneysel yöntemleri ve analiz stratejilerini açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma tekniklerini, araştırır, uygular ve tez çalışmalarına katkı sağlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar ve yorumlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
| Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
4 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre kültürü uygulamaları | Bireysel hazırlık |
6 | Flow sitometri ve data analizi
| Bireysel hazırlık |
7 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Immunohistokimya | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
| Bireysel hazırlık |
14 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Lab notebook evaluation |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| X | | | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | X | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | X | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| X | | | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | X | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | | X | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | X | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | X | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35