Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOTEKNOLOJİDE FİKRİ MÜLKİYET, PATENT VE LİSANS | MBYD2212796 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Biyoteknoloji alanında fikri mülkiyetin önemini anlamak. Patent sürecini kavramak ve biyoteknolojik buluşların nasıl patentleneceğini öğrenmek. Lisans anlaşmalarını anlamak ve biyoteknoloji şirketleri arasında nasıl kullanıldığını incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, biyoteknoloji ve fikri mülkiyet hukuku arasındaki ilişkinin genel çerçevesi, biyoteknolojik buluşların patentlenebilirlik kriterleri ve patent hakkının kapsamı.,Biyoteknolojik buluşların patent hakkının sınırlandırılması, patent hakkının devri ve lisanslanması, patent hakkının ihlali ve korunması, patent hakkının sona ermesi.,Biyoteknolojik buluşların ticari marka, endüstriyel tasarım, coğrafi işaret ve geleneksel bilgi olarak korunması, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının sicile kaydı ve noter tasdiki. ,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının etik, sosyal ve ekonomik boyutları, fikri mülkiyet haklarının sağlık hakkı ile ilişkisi, fikri mülkiyet haklarının kamusal yarar ile uyumu.,Vaka incelemesi: Roche Bolar Davası.,Vaka incelemesi: Novartis Glivec Davası., Vaka incelemesi: Monsanto BT Pamuk Davası.,Vaka incelemesi: Oncomouse Davası. ,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ulusal mevzuatı, uluslararası sözleşmeleri ve kurumları, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uyuşmazlıklarının çözüm yolları.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de uygulaması, Türk Patent ve Marka Kurumu’nun rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de uygulaması, Avrupa Patent Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de uygulaması, ABD Patent ve Marka Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının diğer ülkelerde uygulaması, örnekler, karşılaştırmalar, değerlendirmeler. ,Dersin genel değerlendirmesi, öğrencilerin geri bildirimleri, dersin öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi, dersin sonuçlandırılması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyoteknolojik buluşların patentlenmesinin etik, sosyal ve ekonomik sonuçlarını ve yenilik ile erişimi dengelemenin zorluklarını değerlendir | 10, 3, 9 | F |
Fikri mülkiyet hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini ve biyoteknolojiyle ilişkisini açıklar. | 10, 16, 9 | D |
Biyoteknolojik buluşlara uygulanabilecek fikri mülkiyet hakkı türlerini ve patentlenebilirlik kriterlerini tanımlamar. | 12, 13, 16, 19, 21, 4, 5 | |
Patent haklarının kapsamını ve sınırlamalarını ve bunların devredilmesi ve lisanslanmasının olası yollarını analiz eder | 10, 16, 9 | D |
Derste edinilen bilgi ve becerileri, biyoteknolojik buluşlar ve patent anlaşmazlıklarını içeren gerçek hayat senaryolarına ve vaka çalışmalarına uygular. | 10, 11, 14, 23, 5 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, biyoteknoloji ve fikri mülkiyet hukuku arasındaki ilişkinin genel çerçevesi, biyoteknolojik buluşların patentlenebilirlik kriterleri ve patent hakkının kapsamı. | Search on intellectual property and innovaton terms |
2 | Biyoteknolojik buluşların patent hakkının sınırlandırılması, patent hakkının devri ve lisanslanması, patent hakkının ihlali ve korunması, patent hakkının sona ermesi. | iyoteknolojik buluşların patent haklarının sınırlanması, patent haklarının devri ve lisanslanması, ihlal, koruma ve patent haklarının sona ermesi ile ilgili konuları araştırılır |
3 | Biyoteknolojik buluşların ticari marka, endüstriyel tasarım, coğrafi işaret ve geleneksel bilgi olarak korunması, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının sicile kaydı ve noter tasdiki. | Biyoteknolojik buluşlara ait fikri mülkiyet haklarının nasıl kaydedildiği konusunda genel bir bilgi edinmek faydalı olacaktır. Sicil kaydı süreçleri ve gereklilikleri anlaşılmalıdır |
4 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının etik, sosyal ve ekonomik boyutları, fikri mülkiyet haklarının sağlık hakkı ile ilişkisi, fikri mülkiyet haklarının kamusal yarar ile uyumu. | Study the ethical considerations in biotechnology. Understand the ethical dilemmas and responsibilities associated with advancements in biotechnological research and applications. |
5 | Vaka incelemesi: Roche Bolar Davası. | Roche Bolar vakası hakkında ön araştırma. |
6 | Vaka incelemesi: Novartis Glivec Davası. | Vaka hakkında ön hazırlık. |
7 | Vaka incelemesi: Monsanto BT Pamuk Davası. | Vaka hakkında ön hazırlık |
8 | Vaka incelemesi: Oncomouse Davası. | Vaka hakkında ön hazırlık |
9 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ulusal mevzuatı, uluslararası sözleşmeleri ve kurumları, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uyuşmazlıklarının çözüm yolları. | Biyoteknolojik buluşlarla ilgili uluslararası sözleşmeleri ve bu alandaki önemli kurumları araştırmak |
10 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de uygulaması, Türk Patent ve Marka Kurumu’nun rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. | Türkiye'de biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uygulanmasıyla ilgili araştırma |
11 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de uygulaması, Avrupa Patent Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. | AB'de biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uygulanmasını araştırır |
12 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de uygulaması, ABD Patent ve Marka Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. | ABD'de biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uygulanmasını araştırma |
13 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının diğer ülkelerde uygulaması, örnekler, karşılaştırmalar, değerlendirmeler. | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının çeşitli ülkelerdeki uygulamalarını incelenir |
14 | Dersin genel değerlendirmesi, öğrencilerin geri bildirimleri, dersin öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi, dersin sonuçlandırılması. | Review key concepts and materials covered throughout the course. |
Kaynak |
Patent ve Faydalı Model Hukuku, İlhami Güneş. |
Biyoteknolojik Buluşların Patentlenmesi, Mehmet Ali Köksal. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | X | |||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | ||||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | X | |||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 35 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(35/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOTEKNOLOJİDE FİKRİ MÜLKİYET, PATENT VE LİSANS | MBYD2212796 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Biyoteknoloji alanında fikri mülkiyetin önemini anlamak. Patent sürecini kavramak ve biyoteknolojik buluşların nasıl patentleneceğini öğrenmek. Lisans anlaşmalarını anlamak ve biyoteknoloji şirketleri arasında nasıl kullanıldığını incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, biyoteknoloji ve fikri mülkiyet hukuku arasındaki ilişkinin genel çerçevesi, biyoteknolojik buluşların patentlenebilirlik kriterleri ve patent hakkının kapsamı.,Biyoteknolojik buluşların patent hakkının sınırlandırılması, patent hakkının devri ve lisanslanması, patent hakkının ihlali ve korunması, patent hakkının sona ermesi.,Biyoteknolojik buluşların ticari marka, endüstriyel tasarım, coğrafi işaret ve geleneksel bilgi olarak korunması, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının sicile kaydı ve noter tasdiki. ,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının etik, sosyal ve ekonomik boyutları, fikri mülkiyet haklarının sağlık hakkı ile ilişkisi, fikri mülkiyet haklarının kamusal yarar ile uyumu.,Vaka incelemesi: Roche Bolar Davası.,Vaka incelemesi: Novartis Glivec Davası., Vaka incelemesi: Monsanto BT Pamuk Davası.,Vaka incelemesi: Oncomouse Davası. ,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ulusal mevzuatı, uluslararası sözleşmeleri ve kurumları, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uyuşmazlıklarının çözüm yolları.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de uygulaması, Türk Patent ve Marka Kurumu’nun rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de uygulaması, Avrupa Patent Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de uygulaması, ABD Patent ve Marka Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri.,Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının diğer ülkelerde uygulaması, örnekler, karşılaştırmalar, değerlendirmeler. ,Dersin genel değerlendirmesi, öğrencilerin geri bildirimleri, dersin öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi, dersin sonuçlandırılması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyoteknolojik buluşların patentlenmesinin etik, sosyal ve ekonomik sonuçlarını ve yenilik ile erişimi dengelemenin zorluklarını değerlendir | 10, 3, 9 | F |
Fikri mülkiyet hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini ve biyoteknolojiyle ilişkisini açıklar. | 10, 16, 9 | D |
Biyoteknolojik buluşlara uygulanabilecek fikri mülkiyet hakkı türlerini ve patentlenebilirlik kriterlerini tanımlamar. | 12, 13, 16, 19, 21, 4, 5 | |
Patent haklarının kapsamını ve sınırlamalarını ve bunların devredilmesi ve lisanslanmasının olası yollarını analiz eder | 10, 16, 9 | D |
Derste edinilen bilgi ve becerileri, biyoteknolojik buluşlar ve patent anlaşmazlıklarını içeren gerçek hayat senaryolarına ve vaka çalışmalarına uygular. | 10, 11, 14, 23, 5 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, biyoteknoloji ve fikri mülkiyet hukuku arasındaki ilişkinin genel çerçevesi, biyoteknolojik buluşların patentlenebilirlik kriterleri ve patent hakkının kapsamı. | Search on intellectual property and innovaton terms |
2 | Biyoteknolojik buluşların patent hakkının sınırlandırılması, patent hakkının devri ve lisanslanması, patent hakkının ihlali ve korunması, patent hakkının sona ermesi. | iyoteknolojik buluşların patent haklarının sınırlanması, patent haklarının devri ve lisanslanması, ihlal, koruma ve patent haklarının sona ermesi ile ilgili konuları araştırılır |
3 | Biyoteknolojik buluşların ticari marka, endüstriyel tasarım, coğrafi işaret ve geleneksel bilgi olarak korunması, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının sicile kaydı ve noter tasdiki. | Biyoteknolojik buluşlara ait fikri mülkiyet haklarının nasıl kaydedildiği konusunda genel bir bilgi edinmek faydalı olacaktır. Sicil kaydı süreçleri ve gereklilikleri anlaşılmalıdır |
4 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının etik, sosyal ve ekonomik boyutları, fikri mülkiyet haklarının sağlık hakkı ile ilişkisi, fikri mülkiyet haklarının kamusal yarar ile uyumu. | Study the ethical considerations in biotechnology. Understand the ethical dilemmas and responsibilities associated with advancements in biotechnological research and applications. |
5 | Vaka incelemesi: Roche Bolar Davası. | Roche Bolar vakası hakkında ön araştırma. |
6 | Vaka incelemesi: Novartis Glivec Davası. | Vaka hakkında ön hazırlık. |
7 | Vaka incelemesi: Monsanto BT Pamuk Davası. | Vaka hakkında ön hazırlık |
8 | Vaka incelemesi: Oncomouse Davası. | Vaka hakkında ön hazırlık |
9 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ulusal mevzuatı, uluslararası sözleşmeleri ve kurumları, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uyuşmazlıklarının çözüm yolları. | Biyoteknolojik buluşlarla ilgili uluslararası sözleşmeleri ve bu alandaki önemli kurumları araştırmak |
10 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de uygulaması, Türk Patent ve Marka Kurumu’nun rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının Türkiye’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. | Türkiye'de biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uygulanmasıyla ilgili araştırma |
11 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de uygulaması, Avrupa Patent Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının AB’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. | AB'de biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uygulanmasını araştırır |
12 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de uygulaması, ABD Patent ve Marka Ofisi’nin rolü ve işleyişi, biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının ABD’de karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. | ABD'de biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının uygulanmasını araştırma |
13 | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının diğer ülkelerde uygulaması, örnekler, karşılaştırmalar, değerlendirmeler. | Biyoteknolojik buluşlara ilişkin fikri mülkiyet haklarının çeşitli ülkelerdeki uygulamalarını incelenir |
14 | Dersin genel değerlendirmesi, öğrencilerin geri bildirimleri, dersin öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi, dersin sonuçlandırılması. | Review key concepts and materials covered throughout the course. |
Kaynak |
Patent ve Faydalı Model Hukuku, İlhami Güneş. |
Biyoteknolojik Buluşların Patentlenmesi, Mehmet Ali Köksal. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | X | |||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | ||||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | X | |||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |