Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANSER MOLEKÜLER GENETİĞİ | MBYD2212799 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kanser biyolojisi ve tedavisindeki temel kavramları tanımlamak ve değerlendirmek, kanserin oluşumu, ilerlemesi ve nüksetmesinin temellerinin anlaşılmasının yanı sıra kansere karşı mevcut ve ileriye yönelik tedaviler hakkında bilgi edinmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kansere Giriş,Onkogenler-I,Onkogenler-II,Sinyal Faktörleri ve Kanser-I,Sinyal Faktörleri ve Kanser-II ,Tümör Baskılayıcı Genler-I,Tümör Baskılayıcı Genler-II,Karsinogenez,Metastaz,Tümör İmmünolojisi ve İmmünoterapi,Kanserde Hedefe Yönelik Tedaviler ve Klinik Faz Denemeleri,Kanser için Kök Hücre Terapötikleri,Kanserde Lipit Metabolizması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanseri tanımlar, kanserin ayırıcı özelliklerini açıklar, kanserin moleküler temellerini tanımlar ve tartışır, güncel kanser tedavilerini açıklar, kanser tedavilerindeki sınırlılıkları tanımlar ve tartışır, kanser tedavilerine yönelik yeni yaklaşımları analiz eder ve tartışır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 37, 4, 9 | A, B, C, E, H, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kansere Giriş | |
2 | Onkogenler-I | |
3 | Onkogenler-II | |
4 | Sinyal Faktörleri ve Kanser-I | |
5 | Sinyal Faktörleri ve Kanser-II | |
6 | Tümör Baskılayıcı Genler-I | |
7 | Tümör Baskılayıcı Genler-II | |
8 | Karsinogenez | |
9 | Metastaz | |
10 | Tümör İmmünolojisi ve İmmünoterapi | |
11 | Kanserde Hedefe Yönelik Tedaviler ve Klinik Faz Denemeleri | |
12 | Kanser için Kök Hücre Terapötikleri | |
13 | Kanserde Lipit Metabolizması |
Kaynak |
The Biology of Cancer-Robert Weinberg, makaleler ve ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | ||||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | ||||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | ||||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | ||||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | ||||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | ||||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | ||||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANSER MOLEKÜLER GENETİĞİ | MBYD2212799 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kanser biyolojisi ve tedavisindeki temel kavramları tanımlamak ve değerlendirmek, kanserin oluşumu, ilerlemesi ve nüksetmesinin temellerinin anlaşılmasının yanı sıra kansere karşı mevcut ve ileriye yönelik tedaviler hakkında bilgi edinmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kansere Giriş,Onkogenler-I,Onkogenler-II,Sinyal Faktörleri ve Kanser-I,Sinyal Faktörleri ve Kanser-II ,Tümör Baskılayıcı Genler-I,Tümör Baskılayıcı Genler-II,Karsinogenez,Metastaz,Tümör İmmünolojisi ve İmmünoterapi,Kanserde Hedefe Yönelik Tedaviler ve Klinik Faz Denemeleri,Kanser için Kök Hücre Terapötikleri,Kanserde Lipit Metabolizması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanseri tanımlar, kanserin ayırıcı özelliklerini açıklar, kanserin moleküler temellerini tanımlar ve tartışır, güncel kanser tedavilerini açıklar, kanser tedavilerindeki sınırlılıkları tanımlar ve tartışır, kanser tedavilerine yönelik yeni yaklaşımları analiz eder ve tartışır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 37, 4, 9 | A, B, C, E, H, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kansere Giriş | |
2 | Onkogenler-I | |
3 | Onkogenler-II | |
4 | Sinyal Faktörleri ve Kanser-I | |
5 | Sinyal Faktörleri ve Kanser-II | |
6 | Tümör Baskılayıcı Genler-I | |
7 | Tümör Baskılayıcı Genler-II | |
8 | Karsinogenez | |
9 | Metastaz | |
10 | Tümör İmmünolojisi ve İmmünoterapi | |
11 | Kanserde Hedefe Yönelik Tedaviler ve Klinik Faz Denemeleri | |
12 | Kanser için Kök Hücre Terapötikleri | |
13 | Kanserde Lipit Metabolizması |
Kaynak |
The Biology of Cancer-Robert Weinberg, makaleler ve ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | ||||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | ||||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | ||||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | ||||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | ||||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | ||||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | ||||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |