Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTSEL REHABİLİTASYON | ODJD1211913 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitsel rehabilitatif odyolojide rehabilitasyon programı ve terapi yöntemleri geliştirilmesi ve uygulanması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitsel rehabilitasyona giriş,Normal gelişim gösteren/işiten çocuklarda dil gelişim aşamaları,İşitme kaybının çoklu etkileri,İşitsel Plastisite,Çocuklarda işitsel değerlendirme yöntemleri,Yetişkinlerde işitsel değerlendirme yöntemleri,Ara Sınav,İşitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı,İşitsel rehabilitasyon ve terapi yöntemleri,Multi-handikaplı çocuklarda ve yetişkinlerde işitsel rehabilitasyon,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaptığı kapsamlı literatür taraması ile işitsel rehabilitasyon terapi ve eğitim programlarındaki var olan eksiklikleri belirler. | 18, 37, 4 | A, D, E |
İşitsel rehabilitasyon uygulamasında müdahale yöntemlerini yapar. | 18, 37, 4 | A, D, E |
Doğru terapi teknikleri ile rehabilitasyon yapar. | 18, 37, 4 | A, D, E |
Aile eğitimi ve danışmanlığını bilerek doğru yönlendirme yapar. | 18, 37, 4 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitsel rehabilitasyona giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Normal gelişim gösteren/işiten çocuklarda dil gelişim aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kaybının çoklu etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitsel Plastisite | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocuklarda işitsel değerlendirme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Yetişkinlerde işitsel değerlendirme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İşitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitsel rehabilitasyon ve terapi yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Multi-handikaplı çocuklarda ve yetişkinlerde işitsel rehabilitasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Rehabilitative Audiology: Children and Adults. Jerome G. Alpiner, Patricia A. McCarthy. Lippincott Williams & Wilkins, 2000 2. Auditory [Re] Habilitation for Adolescents with Hearing Loss. Jill Duncan, Ellen A. Rhoades, and Elizabeth M. Fitzpatrick. Oxford University Press 2014 |
Derste kullanılan powerpoint ve Word dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTSEL REHABİLİTASYON | ODJD1211913 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitsel rehabilitatif odyolojide rehabilitasyon programı ve terapi yöntemleri geliştirilmesi ve uygulanması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitsel rehabilitasyona giriş,Normal gelişim gösteren/işiten çocuklarda dil gelişim aşamaları,İşitme kaybının çoklu etkileri,İşitsel Plastisite,Çocuklarda işitsel değerlendirme yöntemleri,Yetişkinlerde işitsel değerlendirme yöntemleri,Ara Sınav,İşitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı,İşitsel rehabilitasyon ve terapi yöntemleri,Multi-handikaplı çocuklarda ve yetişkinlerde işitsel rehabilitasyon,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaptığı kapsamlı literatür taraması ile işitsel rehabilitasyon terapi ve eğitim programlarındaki var olan eksiklikleri belirler. | 18, 37, 4 | A, D, E |
İşitsel rehabilitasyon uygulamasında müdahale yöntemlerini yapar. | 18, 37, 4 | A, D, E |
Doğru terapi teknikleri ile rehabilitasyon yapar. | 18, 37, 4 | A, D, E |
Aile eğitimi ve danışmanlığını bilerek doğru yönlendirme yapar. | 18, 37, 4 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitsel rehabilitasyona giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Normal gelişim gösteren/işiten çocuklarda dil gelişim aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kaybının çoklu etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitsel Plastisite | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocuklarda işitsel değerlendirme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Yetişkinlerde işitsel değerlendirme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İşitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitsel rehabilitasyon ve terapi yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Multi-handikaplı çocuklarda ve yetişkinlerde işitsel rehabilitasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Rehabilitative Audiology: Children and Adults. Jerome G. Alpiner, Patricia A. McCarthy. Lippincott Williams & Wilkins, 2000 2. Auditory [Re] Habilitation for Adolescents with Hearing Loss. Jill Duncan, Ellen A. Rhoades, and Elizabeth M. Fitzpatrick. Oxford University Press 2014 |
Derste kullanılan powerpoint ve Word dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |