Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTEZDE 3D TASARIM VE MODELLEME | OPZD1214064 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; 3 Boyutlu karakter tasarımına ve Modelleme tekniklerine hakim olacaktır. Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmektir. Bununla birlikte ortezde 3D modellemenin temelleri,3D uygulamalarının tanıtımı,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları, temel objeler, hazır obje değiştiricileri, obje değiştiricileri, obje ile modelleme uygulaması, poligon modellemenin mantığı, poligon modelleme uygulaması, poligon modelleme uygulaması, obje malzemeleri ve uygulaması konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3D modellemenin temelleri ,3D uygulamalarının tanıtımı ,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ,Temel Objeler,Hazır obje değiştiricileri ,Protez modelleme uygulaması ,Poligon modellemenin mantığı,Ortezlerde poligon modelleme uygulaması ,Üst ektremite ortezlerinde poligon modelleme,Alt ekstremite ortezlerinde poligon modelleme ,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3D düşünme yeteneğini kazanır. | 2, 3, 37, 4, 6, 8, 9 | A, E |
3D modellemenin temellerini tanımlar. | 10, 2, 3, 37, 4, 9 | A, E |
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ayırt eder. | 10, 16, 2, 3, 37, 4, 9 | A, E |
Poligon modellemenin mantığını ifade eder. | 2, 3, 37, 4, 6, 8, 9 | A, E |
Poligon modelliyle protez uygulaması yapar. | 2, 3, 37, 4, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 3D modellemenin temelleri | Kaynak 1, 2 |
2 | 3D uygulamalarının tanıtımı | Kaynak 1, 2 |
3 | 3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları | Kaynak 1, 2 |
4 | Temel Objeler | Kaynak 1, 2 |
5 | Hazır obje değiştiricileri | Kaynak 1, 2 |
6 | Protez modelleme uygulaması | Kaynak 1, 2 |
7 | Poligon modellemenin mantığı | Kaynak 1, 2 |
8 | Ortezlerde poligon modelleme uygulaması | Kaynak 1, 2 |
9 | Üst ektremite ortezlerinde poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
10 | Alt ekstremite ortezlerinde poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
11 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
12 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
13 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
14 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
Kaynak |
Mastering Autodesk and MAya
Photoshop for 3D artists |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | X |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTEZDE 3D TASARIM VE MODELLEME | OPZD1214064 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; 3 Boyutlu karakter tasarımına ve Modelleme tekniklerine hakim olacaktır. Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmektir. Bununla birlikte ortezde 3D modellemenin temelleri,3D uygulamalarının tanıtımı,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları, temel objeler, hazır obje değiştiricileri, obje değiştiricileri, obje ile modelleme uygulaması, poligon modellemenin mantığı, poligon modelleme uygulaması, poligon modelleme uygulaması, obje malzemeleri ve uygulaması konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3D modellemenin temelleri ,3D uygulamalarının tanıtımı ,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ,Temel Objeler,Hazır obje değiştiricileri ,Protez modelleme uygulaması ,Poligon modellemenin mantığı,Ortezlerde poligon modelleme uygulaması ,Üst ektremite ortezlerinde poligon modelleme,Alt ekstremite ortezlerinde poligon modelleme ,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme,Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3D düşünme yeteneğini kazanır. | 2, 3, 37, 4, 6, 8, 9 | A, E |
3D modellemenin temellerini tanımlar. | 10, 2, 3, 37, 4, 9 | A, E |
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ayırt eder. | 10, 16, 2, 3, 37, 4, 9 | A, E |
Poligon modellemenin mantığını ifade eder. | 2, 3, 37, 4, 6, 8, 9 | A, E |
Poligon modelliyle protez uygulaması yapar. | 2, 3, 37, 4, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 3D modellemenin temelleri | Kaynak 1, 2 |
2 | 3D uygulamalarının tanıtımı | Kaynak 1, 2 |
3 | 3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları | Kaynak 1, 2 |
4 | Temel Objeler | Kaynak 1, 2 |
5 | Hazır obje değiştiricileri | Kaynak 1, 2 |
6 | Protez modelleme uygulaması | Kaynak 1, 2 |
7 | Poligon modellemenin mantığı | Kaynak 1, 2 |
8 | Ortezlerde poligon modelleme uygulaması | Kaynak 1, 2 |
9 | Üst ektremite ortezlerinde poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
10 | Alt ekstremite ortezlerinde poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
11 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
12 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
13 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
14 | Özel ortez uygulamalarında poligon modelleme | Kaynak 1, 2 |
Kaynak |
Mastering Autodesk and MAya
Photoshop for 3D artists |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | X |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47