Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOMEKANİK VE HAREKET BİLİMİ | OPZD1114057 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik Temelleri,Akut Fiziksel Aktivite ve Etkileri,Kronik Fiziksel Aktivite ve Etkileri,Hareket ve Bilinç,Motor Kontrol,Hemisferik Lateralizasyon,Motor Öğrenme ve Adaptasyon,Yürüyüş; Kinetik ve Kinematik Analiz,Kinetik ve Kinematik Analiz-I,Kinetik ve Kinematik Analiz-II,Kinetik ve Kinematik Analiz-III,Vaka Örneklerinin Sunulması,Literatür Araştırmalarının Sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetler. | 16, 19, 9 | A |
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Hareket ve bilinç kavramını yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt eder. | 14, 16, 19, 9 | A |
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Duruş ve Biyomekanik temelleri | 3. kaynak sayfa 145-149 |
2 | Hareket ve Biyomekanik Temelleri | 3. kaynak sayfa 161-169 |
3 | Akut Fiziksel Aktivite ve Etkileri | Kaynak 5 |
4 | Kronik Fiziksel Aktivite ve Etkileri | Kaynak 5 |
5 | Hareket ve Bilinç | 4. kaynak sayfa, 138-140 |
6 | Motor Kontrol | 4. kaynak sayfa 131-134
|
7 | Hemisferik Lateralizasyon | 4. kaynak sayfa, 113-119 |
8 | Motor Öğrenme ve Adaptasyon | 4. kaynak sayfa 127-128 |
9 | Yürüyüş; Kinetik ve Kinematik Analiz | 3. kaynak sayfa111-112 |
10 | Kinetik ve Kinematik Analiz-I | 3. kaynak sayfa 111-122 |
11 | Kinetik ve Kinematik Analiz-II | 3. Kaynak Sayfa 111-112 |
12 | Kinetik ve Kinematik Analiz-III | 3. kaynak sayfa 111-122 |
13 | Vaka Örneklerinin Sunulması | |
14 | Literatür Araştırmalarının Sunulması | www.pubmed.com |
Kaynak |
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014
4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014
5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | X | | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOMEKANİK VE HAREKET BİLİMİ | OPZD1114057 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik Temelleri,Akut Fiziksel Aktivite ve Etkileri,Kronik Fiziksel Aktivite ve Etkileri,Hareket ve Bilinç,Motor Kontrol,Hemisferik Lateralizasyon,Motor Öğrenme ve Adaptasyon,Yürüyüş; Kinetik ve Kinematik Analiz,Kinetik ve Kinematik Analiz-I,Kinetik ve Kinematik Analiz-II,Kinetik ve Kinematik Analiz-III,Vaka Örneklerinin Sunulması,Literatür Araştırmalarının Sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetler. | 16, 19, 9 | A |
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Hareket ve bilinç kavramını yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt eder. | 14, 16, 19, 9 | A |
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Duruş ve Biyomekanik temelleri | 3. kaynak sayfa 145-149 |
2 | Hareket ve Biyomekanik Temelleri | 3. kaynak sayfa 161-169 |
3 | Akut Fiziksel Aktivite ve Etkileri | Kaynak 5 |
4 | Kronik Fiziksel Aktivite ve Etkileri | Kaynak 5 |
5 | Hareket ve Bilinç | 4. kaynak sayfa, 138-140 |
6 | Motor Kontrol | 4. kaynak sayfa 131-134
|
7 | Hemisferik Lateralizasyon | 4. kaynak sayfa, 113-119 |
8 | Motor Öğrenme ve Adaptasyon | 4. kaynak sayfa 127-128 |
9 | Yürüyüş; Kinetik ve Kinematik Analiz | 3. kaynak sayfa111-112 |
10 | Kinetik ve Kinematik Analiz-I | 3. kaynak sayfa 111-122 |
11 | Kinetik ve Kinematik Analiz-II | 3. Kaynak Sayfa 111-112 |
12 | Kinetik ve Kinematik Analiz-III | 3. kaynak sayfa 111-122 |
13 | Vaka Örneklerinin Sunulması | |
14 | Literatür Araştırmalarının Sunulması | www.pubmed.com |
Kaynak |
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014
4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014
5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | X | | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47