Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROTEZ, ORTEZ VE YARDIMCI CİHAZLARIN TASARIMI | OPZD2114068 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortez ve protez alanında uygulanan biyomedikal teknoloji yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Robotiğe giriş,Robotik Uygulamalar,Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği,Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler,Sanal gerçeklik,Artırılmış gerçeklik,Üst ekstremite dış iskelet robotları,Alt ekstremite dış iskelet robotları,Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri,Asistif / destekleyici teknolojler,Fonksiyonel elektrik stimülasyonu,Robotik ve sensör teknolojileri,Rehabilitasyonda hareket sensörleri,Proje tasarımı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortez ve protez ve yardımcı cihaz teknolojisini açıklar. | 10, 14, 9 | A |
Sanal ve artırılmış gerçeklik, alt ve üst ekstremite robotik ortezlerini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Robotik ve sensör teknolojisini analiz eder. | 10, 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Robotiğe giriş | Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü |
2 | Robotik Uygulamalar | Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
|
3 | Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği | Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü
|
4 | Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler | Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
|
5 | Sanal gerçeklik | Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri |
6 | Artırılmış gerçeklik | Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri |
7 | Üst ekstremite dış iskelet robotları | Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü |
8 | Alt ekstremite dış iskelet robotları | Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü |
9 | Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri | Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü |
10 | Asistif / destekleyici teknolojler | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
|
11 | Fonksiyonel elektrik stimülasyonu | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
|
12 | Robotik ve sensör teknolojileri | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
|
13 | Rehabilitasyonda hareket sensörleri | Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
|
14 | Proje tasarımı | Literatür Taraması |
Kaynak |
1) Robot Dynamics and Control Spong Vidyasagar 1989 John Wiley and Sons
2) MATLAB Control System Toolbox, SIMULINK (Kod Örnekleri)
3) Arduino (Built-in Examples) https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | X |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 241 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROTEZ, ORTEZ VE YARDIMCI CİHAZLARIN TASARIMI | OPZD2114068 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortez ve protez alanında uygulanan biyomedikal teknoloji yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Robotiğe giriş,Robotik Uygulamalar,Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği,Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler,Sanal gerçeklik,Artırılmış gerçeklik,Üst ekstremite dış iskelet robotları,Alt ekstremite dış iskelet robotları,Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri,Asistif / destekleyici teknolojler,Fonksiyonel elektrik stimülasyonu,Robotik ve sensör teknolojileri,Rehabilitasyonda hareket sensörleri,Proje tasarımı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortez ve protez ve yardımcı cihaz teknolojisini açıklar. | 10, 14, 9 | A |
Sanal ve artırılmış gerçeklik, alt ve üst ekstremite robotik ortezlerini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Robotik ve sensör teknolojisini analiz eder. | 10, 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Robotiğe giriş | Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü |
2 | Robotik Uygulamalar | Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
|
3 | Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği | Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü
|
4 | Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler | Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
|
5 | Sanal gerçeklik | Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri |
6 | Artırılmış gerçeklik | Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri |
7 | Üst ekstremite dış iskelet robotları | Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü |
8 | Alt ekstremite dış iskelet robotları | Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü |
9 | Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri | Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü |
10 | Asistif / destekleyici teknolojler | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
|
11 | Fonksiyonel elektrik stimülasyonu | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
|
12 | Robotik ve sensör teknolojileri | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
|
13 | Rehabilitasyonda hareket sensörleri | Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
|
14 | Proje tasarımı | Literatür Taraması |
Kaynak |
1) Robot Dynamics and Control Spong Vidyasagar 1989 John Wiley and Sons
2) MATLAB Control System Toolbox, SIMULINK (Kod Örnekleri)
3) Arduino (Built-in Examples) https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | X |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47