Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTEZ PROTEZ REHABİLİTASYONU | OPZD1114054 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Protez ve ortez kullanan hastalarda güncel rehabilitasyon programlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış,Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme ,El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon,Transtibial Protezler ve Rehabilitasyon,Transfemoral protezleri ve rehabilitasyon,Kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon,Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları,Amputelerde yürüyüş bozuklukları ve Rehabilitasyon,Fantom ağrısında tedavi yöntemleri ,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortez çeşitlerini ve rehabilitasyonunu tartışabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Alt ve üst ekstremite ortezlerini tanımlayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Protez uygulamalarını açıklayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Alt ve üst ekstremite protezlerini tanımlayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Amputelerde güncel rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Alt ve üst ekstremite ampute eğitimini tanımlayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Amputelerde rehabilitasyonun başarısını tartışabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış | 1. kaynak, sayfa 3-13 |
2 | Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme | 1. kaynak, sayfa 397-423 |
3 | El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 449-467 |
4 | Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları | 1. kaynak, sayfa 179-213 |
5 | Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 237-260 |
6 | Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 659-675 |
7 | Transtibial Protezler ve Rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 679-709
|
8 | Transfemoral protezleri ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 745-802 |
9 | Kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon | 1.kaynak, sayfa 745-802 |
10 | Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları | 1. kaynak, sayfa 837-873
|
11 | Amputelerde yürüyüş bozuklukları ve Rehabilitasyon | 2. kaynak, sayfa 281-292 |
12 | Fantom ağrısında tedavi yöntemleri | 1. kaynak, sayfa 837-873
|
13 | Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar | 1. kaynak, sayfa 427-446 |
14 | Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar | 1. kaynak, sayfa 711-743 |
Kaynak |
1- Michelle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen,Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation,Saunders Elsevier,2013
2- Şener G., Erbahçeci F. Protezler 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | X |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | X |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | X | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 5 | 40 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 6 | 18 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTEZ PROTEZ REHABİLİTASYONU | OPZD1114054 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Protez ve ortez kullanan hastalarda güncel rehabilitasyon programlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış,Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme ,El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon,Transtibial Protezler ve Rehabilitasyon,Transfemoral protezleri ve rehabilitasyon,Kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon,Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları,Amputelerde yürüyüş bozuklukları ve Rehabilitasyon,Fantom ağrısında tedavi yöntemleri ,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortez çeşitlerini ve rehabilitasyonunu tartışabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Alt ve üst ekstremite ortezlerini tanımlayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Protez uygulamalarını açıklayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Alt ve üst ekstremite protezlerini tanımlayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Amputelerde güncel rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Alt ve üst ekstremite ampute eğitimini tanımlayabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Amputelerde rehabilitasyonun başarısını tartışabilir. | 13, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış | 1. kaynak, sayfa 3-13 |
2 | Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme | 1. kaynak, sayfa 397-423 |
3 | El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 449-467 |
4 | Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları | 1. kaynak, sayfa 179-213 |
5 | Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 237-260 |
6 | Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 659-675 |
7 | Transtibial Protezler ve Rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 679-709
|
8 | Transfemoral protezleri ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 745-802 |
9 | Kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon | 1.kaynak, sayfa 745-802 |
10 | Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları | 1. kaynak, sayfa 837-873
|
11 | Amputelerde yürüyüş bozuklukları ve Rehabilitasyon | 2. kaynak, sayfa 281-292 |
12 | Fantom ağrısında tedavi yöntemleri | 1. kaynak, sayfa 837-873
|
13 | Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar | 1. kaynak, sayfa 427-446 |
14 | Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar | 1. kaynak, sayfa 711-743 |
Kaynak |
1- Michelle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen,Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation,Saunders Elsevier,2013
2- Şener G., Erbahçeci F. Protezler 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | X |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | X |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | X | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47