Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | OPZD1214061 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Ortez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Protez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Teknolojik ve güncel ortez araştırmaları,Teknolojik ve güncel protez araştırmaları,Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar,Kanıta dayalı skolyoz ortez uygulama yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı osseointegrasyon uygulama yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı yapav organ uygulama yöntemleri ve araştırmaları,Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler,Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Exoskleton ve robotik uygulamalarını tartışır. | 10, 18, 4, 9 | E |
Kanıta dayalı ortez protez yaklaşımlarını uygular. | 18, 4, 6, 9 | E |
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı ortez/protez uygular. | 18, 4, 6 | E |
Kanıta dayalı ve teknolojik ortez/protez yaklaşımlarını değerlendirir. | 10, 18, 19, 4, 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | Kaynak 1,3 |
2 | Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi | Kaynak 1,3 |
3 | Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması | Kaynak 1,3 |
4 | Makale ve tez yazımı konusunda çalışma | Kaynak 1,2,3 |
5 | Ortez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Kaynak 1,3 |
6 | Protez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Kaynak 1, 3 |
7 | Teknolojik ve güncel ortez araştırmaları | Kaynak 1,2,3 |
8 | Teknolojik ve güncel protez araştırmaları | Kaynak 1,2,3 |
9 | Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar | Kaynak 1,2,3 |
10 | Kanıta dayalı skolyoz ortez uygulama yöntemleri ve araştırmaları | Kaynak 1,2 |
11 | Kanıta dayalı osseointegrasyon uygulama yöntemleri ve araştırmaları | Kaynak 1 |
12 | Kanıta dayalı yapav organ uygulama yöntemleri ve araştırmaları | Kaynak 1,2,3 |
13 | Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler | Kaynak 1,3 |
14 | Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları | Kaynak 1,3 |
Kaynak |
1. www.pubmed.com
2. TÜBİTAK
3. Web of Science
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | OPZD1214061 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Ortez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Protez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Teknolojik ve güncel ortez araştırmaları,Teknolojik ve güncel protez araştırmaları,Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar,Kanıta dayalı skolyoz ortez uygulama yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı osseointegrasyon uygulama yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı yapav organ uygulama yöntemleri ve araştırmaları,Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler,Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Exoskleton ve robotik uygulamalarını tartışır. | 10, 18, 4, 9 | E |
Kanıta dayalı ortez protez yaklaşımlarını uygular. | 18, 4, 6, 9 | E |
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı ortez/protez uygular. | 18, 4, 6 | E |
Kanıta dayalı ve teknolojik ortez/protez yaklaşımlarını değerlendirir. | 10, 18, 19, 4, 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | Kaynak 1,3 |
2 | Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi | Kaynak 1,3 |
3 | Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması | Kaynak 1,3 |
4 | Makale ve tez yazımı konusunda çalışma | Kaynak 1,2,3 |
5 | Ortez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Kaynak 1,3 |
6 | Protez kullanımı gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Kaynak 1, 3 |
7 | Teknolojik ve güncel ortez araştırmaları | Kaynak 1,2,3 |
8 | Teknolojik ve güncel protez araştırmaları | Kaynak 1,2,3 |
9 | Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar | Kaynak 1,2,3 |
10 | Kanıta dayalı skolyoz ortez uygulama yöntemleri ve araştırmaları | Kaynak 1,2 |
11 | Kanıta dayalı osseointegrasyon uygulama yöntemleri ve araştırmaları | Kaynak 1 |
12 | Kanıta dayalı yapav organ uygulama yöntemleri ve araştırmaları | Kaynak 1,2,3 |
13 | Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler | Kaynak 1,3 |
14 | Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları | Kaynak 1,3 |
Kaynak |
1. www.pubmed.com
2. TÜBİTAK
3. Web of Science
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | | | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47