Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL AYGITLARLA TEDAVİ | ORTD1246790 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonel tedavinin felsefesini ve bu amaçla kullanılan temel apareyleri tanıtmak ve iskeletsel anomalilerde bu tedavi yönteminin kullanılmasını öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi,Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi,Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler,Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler,Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler,Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler,Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları,Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı,Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü,Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi,Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü,Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör,Açık Aktivatör,Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel tedavinin tanımını, tarihçesini ve felsefesini açıklar | 10, 16, 9 | A |
İskeletsel Sınıf II anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular | 10, 16, 9 | A |
İskeletsel Sınıf III anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular | 10, 16, 9 | A |
Dik yön gelişim bozukluğunun olduğu vakaların tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular | 10, 16, 9 | A |
Andresen aktivatörünü etkin şekilde kullanır | 10, 16, 9 | A |
Modifiye fonksiyonel apareyleri planlar ve tedavide kullanır | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi | |
2 | Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi | |
3 | Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler | |
4 | Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler | |
5 | Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler | |
6 | Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler | |
7 | Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları | |
8 | Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı | |
9 | Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü | |
10 | Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi | |
11 | Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü | |
12 | Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör | |
13 | Açık Aktivatör | |
14 | Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması | |
Kaynak |
Orthodontic Functional Appliances: Theory and Practice
Padhraig S. Fleming (Editor), Robert T. Lee (Editor)
ISBN: 978-1-118-67057-6 June 2016 Wiley-Blackwell 176 Pages
Graber TM, Nuemann B. Removable orthodontic appliance. Saunders Co. London 1977: 526-577 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | X | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | X | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | X | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | X | | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | X | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | X | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Rehberli Problem Çözme | 16 | 4 | 64 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 16 | 2 | 32 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL AYGITLARLA TEDAVİ | ORTD1246790 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonel tedavinin felsefesini ve bu amaçla kullanılan temel apareyleri tanıtmak ve iskeletsel anomalilerde bu tedavi yönteminin kullanılmasını öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi,Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi,Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler,Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler,Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler,Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler,Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları,Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı,Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü,Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi,Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü,Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör,Açık Aktivatör,Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel tedavinin tanımını, tarihçesini ve felsefesini açıklar | 10, 16, 9 | A |
İskeletsel Sınıf II anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular | 10, 16, 9 | A |
İskeletsel Sınıf III anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular | 10, 16, 9 | A |
Dik yön gelişim bozukluğunun olduğu vakaların tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular | 10, 16, 9 | A |
Andresen aktivatörünü etkin şekilde kullanır | 10, 16, 9 | A |
Modifiye fonksiyonel apareyleri planlar ve tedavide kullanır | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi | |
2 | Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi | |
3 | Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler | |
4 | Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler | |
5 | Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler | |
6 | Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler | |
7 | Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları | |
8 | Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı | |
9 | Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü | |
10 | Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi | |
11 | Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü | |
12 | Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör | |
13 | Açık Aktivatör | |
14 | Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması | |
Kaynak |
Orthodontic Functional Appliances: Theory and Practice
Padhraig S. Fleming (Editor), Robert T. Lee (Editor)
ISBN: 978-1-118-67057-6 June 2016 Wiley-Blackwell 176 Pages
Graber TM, Nuemann B. Removable orthodontic appliance. Saunders Co. London 1977: 526-577 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | X | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | X | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | X | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | X | | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | X | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | X | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48