Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ TEDAVİ | ORTD1146670 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortodontik düzensizliklerin ortaya çıkmasını önlemek ve hayatın erken dönemlerinde görülebilen gelişimsel ve kazanılmış problemlere müdahale etme konularında bilinç düzeyini arttırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi,Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi,Yer tutucu apareylerin endikasyonları,Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular),Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri ,Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler),Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi,Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık,Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması,Posterior çapraz kapanış,Ön çapraz kapanış,Maksiller dental protrüzyon,Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar,Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 10, 16, 9 | A |
Koruyucu ve önleyici tedavinin önemini ve amacını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Yer tutucu apareylerin ne zaman ve nasıl yapılacağına karar verir | 10, 16, 9 | A |
Kraniofasiyal bölgede ortodontik düzensizlik oluşturabilecek problemleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Karışık dişlenme döneminde ortaya çıkan çapraşıklık problemlerini ve tedavilerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Yatay yöndeki ve ön-arka yöndeki kapanış problemlerinde gerekli önlemleri alır | 10, 16, 9 | A |
Vertikal yön problemlerinin önlenmesini ve ihtiyaç halinde müdahalesini gerçekleştirir | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi | |
2 | Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi | |
3 | Yer tutucu apareylerin endikasyonları | |
4 | Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular) | |
5 | Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri | |
6 | Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler) | |
7 | Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi | |
8 | Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık | |
9 | Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması | |
10 | Posterior çapraz kapanış | |
11 | Ön çapraz kapanış | |
12 | Maksiller dental protrüzyon | |
13 | Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar | |
14 | Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri | |
Kaynak |
Ders notları, Mustafa Ülgen (Yazar) Baskı : 8. baskı Baskı Yılı : 2015 ISBN : 9754824878 Sayfa Sayısı : 544, William R. Proffit (Yazar) Baskı: 6. Baskı ISBN : 9780323543873 Baskı Yılı: 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | X | | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | X |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | X | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | X | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | X | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Rehberli Problem Çözme | 16 | 3 | 48 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 5 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ TEDAVİ | ORTD1146670 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortodontik düzensizliklerin ortaya çıkmasını önlemek ve hayatın erken dönemlerinde görülebilen gelişimsel ve kazanılmış problemlere müdahale etme konularında bilinç düzeyini arttırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi,Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi,Yer tutucu apareylerin endikasyonları,Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular),Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri ,Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler),Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi,Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık,Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması,Posterior çapraz kapanış,Ön çapraz kapanış,Maksiller dental protrüzyon,Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar,Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 10, 16, 9 | A |
Koruyucu ve önleyici tedavinin önemini ve amacını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Yer tutucu apareylerin ne zaman ve nasıl yapılacağına karar verir | 10, 16, 9 | A |
Kraniofasiyal bölgede ortodontik düzensizlik oluşturabilecek problemleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Karışık dişlenme döneminde ortaya çıkan çapraşıklık problemlerini ve tedavilerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Yatay yöndeki ve ön-arka yöndeki kapanış problemlerinde gerekli önlemleri alır | 10, 16, 9 | A |
Vertikal yön problemlerinin önlenmesini ve ihtiyaç halinde müdahalesini gerçekleştirir | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi | |
2 | Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi | |
3 | Yer tutucu apareylerin endikasyonları | |
4 | Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular) | |
5 | Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri | |
6 | Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler) | |
7 | Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi | |
8 | Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık | |
9 | Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması | |
10 | Posterior çapraz kapanış | |
11 | Ön çapraz kapanış | |
12 | Maksiller dental protrüzyon | |
13 | Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar | |
14 | Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri | |
Kaynak |
Ders notları, Mustafa Ülgen (Yazar) Baskı : 8. baskı Baskı Yılı : 2015 ISBN : 9754824878 Sayfa Sayısı : 544, William R. Proffit (Yazar) Baskı: 6. Baskı ISBN : 9780323543873 Baskı Yılı: 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | X | | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | X |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | X | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | X | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | X | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48