Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTODONTİDE TEDAVİ PLANLAMASI III | ORTD2247820 | Bahar Dönemi | 0+3 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY, Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS, Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teşhis bilgilerinin analizinin yapılması ve yorumlanması yoluyla vakalara doğru bir teşhisin konulmasını sağlamak ve literatür sunum becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması,Vaka sunumu dosyasının hazırlanması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I,İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması , İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması ,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II,İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması , İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması ,Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III, İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması,Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diagnostik verileri doğru bir şekilde yorumlar | 11, 4, 6 | D, H |
Vakanın özelliklerine göre tedavi planını hazırlar | 11, 4, 6 | D, H |
Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | 11, 4, 6 | D, H |
Uygun formatta hazırladığı vaka sunum dosyasını meslektaşları ile tartışır | 11, 4, 6 | D, H |
Bilimsel makaleleri kurallara uygun biçimde yorumlar | 11, 4, 6 | D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması | |
2 | Vaka sunumu dosyasının hazırlanması | |
3 | Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I | |
4 | İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması | |
5 | İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması | |
6 | Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II | |
7 | İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması | |
8 | İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması | |
9 | Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması | |
10 | Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III | |
11 | İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması | |
12 | Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması | |
13 | Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması | |
14 | Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması | |
Kaynak |
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | X | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | X | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | X | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | X | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | X | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTODONTİDE TEDAVİ PLANLAMASI III | ORTD2247820 | Bahar Dönemi | 0+3 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY, Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS, Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teşhis bilgilerinin analizinin yapılması ve yorumlanması yoluyla vakalara doğru bir teşhisin konulmasını sağlamak ve literatür sunum becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması,Vaka sunumu dosyasının hazırlanması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I,İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması , İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması ,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II,İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması , İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması ,Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III, İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması,Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diagnostik verileri doğru bir şekilde yorumlar | 11, 4, 6 | D, H |
Vakanın özelliklerine göre tedavi planını hazırlar | 11, 4, 6 | D, H |
Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | 11, 4, 6 | D, H |
Uygun formatta hazırladığı vaka sunum dosyasını meslektaşları ile tartışır | 11, 4, 6 | D, H |
Bilimsel makaleleri kurallara uygun biçimde yorumlar | 11, 4, 6 | D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması | |
2 | Vaka sunumu dosyasının hazırlanması | |
3 | Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I | |
4 | İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması | |
5 | İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması | |
6 | Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II | |
7 | İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması | |
8 | İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması | |
9 | Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması | |
10 | Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III | |
11 | İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması | |
12 | Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması | |
13 | Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması | |
14 | Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması | |
Kaynak |
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | X | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | X | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | X | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | X | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | X | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48