Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KRANİOFASİYAL ANOMİLLER VE ETİYOLOJİ | ORTD1146710 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS |
Dersin Yardımcıları | -Sunumlar
-Hasta Başı Uygulamarı
-Grup Çalışması |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; ortodontide karşılaşılan kraniyofasiyal anomalileri teşhis edebilmek, tedavi planı hazırlayabilmek ve bu tedavileri etkili bir şekilde uygulayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kraniyofasiyel yapının embriyolojik gelişimi,İskeletsel deformitelerin tanımı ve etiyolojileri,Ortodontik açıdan kraniyofasiyel anomaliler,Dudak-damak yarıkları,Nazoalveolar Şekillendirme,Kraniyofasiyel anomalilerin ortodontik tedavisi,Ortognatik Cerrahi,Apert Sendromu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Kraniyofasiyel anomalilerin tanımı ve sınıflandırılması. | 18, 9 | A |
Kraniyofasiyel anomalilerin etiyolojisinin değerlendirilmesi | 10, 16, 18, 9 | A |
Kraniyofasiyel anomalilerin ortodontik tedavileri | 10, 16, 9 | A |
Tedavi sonrası retansiyon | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kraniyofasiyel yapının embriyolojik gelişimi | ders ait notların okunması |
2 | İskeletsel deformitelerin tanımı ve etiyolojileri | ders ait notların okunması |
3 | Ortodontik açıdan kraniyofasiyel anomaliler | ders ait notların okunması |
4 | Dudak-damak yarıkları | ders ait notların okunması |
5 | Nazoalveolar Şekillendirme | ders ait notların okunması |
6 | Kraniyofasiyel anomalilerin ortodontik tedavisi | ders ait notların okunması |
7 | Ortognatik Cerrahi | ders ait notların okunması |
8 | Apert Sendromu | ders ait notların okunması |
Kaynak |
Craniofacial and Dental Developmental Defects
Diagnosis and Management
Editors: Wright, John Timothy (Ed.) |
Textbook of Craniofacial Growth
Sridhar Premkumar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KRANİOFASİYAL ANOMİLLER VE ETİYOLOJİ | ORTD1146710 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS |
Dersin Yardımcıları | -Sunumlar
-Hasta Başı Uygulamarı
-Grup Çalışması |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; ortodontide karşılaşılan kraniyofasiyal anomalileri teşhis edebilmek, tedavi planı hazırlayabilmek ve bu tedavileri etkili bir şekilde uygulayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kraniyofasiyel yapının embriyolojik gelişimi,İskeletsel deformitelerin tanımı ve etiyolojileri,Ortodontik açıdan kraniyofasiyel anomaliler,Dudak-damak yarıkları,Nazoalveolar Şekillendirme,Kraniyofasiyel anomalilerin ortodontik tedavisi,Ortognatik Cerrahi,Apert Sendromu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Kraniyofasiyel anomalilerin tanımı ve sınıflandırılması. | 18, 9 | A |
Kraniyofasiyel anomalilerin etiyolojisinin değerlendirilmesi | 10, 16, 18, 9 | A |
Kraniyofasiyel anomalilerin ortodontik tedavileri | 10, 16, 9 | A |
Tedavi sonrası retansiyon | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kraniyofasiyel yapının embriyolojik gelişimi | ders ait notların okunması |
2 | İskeletsel deformitelerin tanımı ve etiyolojileri | ders ait notların okunması |
3 | Ortodontik açıdan kraniyofasiyel anomaliler | ders ait notların okunması |
4 | Dudak-damak yarıkları | ders ait notların okunması |
5 | Nazoalveolar Şekillendirme | ders ait notların okunması |
6 | Kraniyofasiyel anomalilerin ortodontik tedavisi | ders ait notların okunması |
7 | Ortognatik Cerrahi | ders ait notların okunması |
8 | Apert Sendromu | ders ait notların okunması |
Kaynak |
Craniofacial and Dental Developmental Defects
Diagnosis and Management
Editors: Wright, John Timothy (Ed.) |
Textbook of Craniofacial Growth
Sridhar Premkumar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48