Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇENE YÜZ PROTEZİ | PDTD2184170 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | Çene Yüz Protezleri, Doç. Dr. H. Serdar ÇOTERT
Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine Güncel Yaklaşımlar, Doç. Dr. Canan AKAY |
Dersin Amacı | Defektli çene yüz yapısına sahip hastalara uygulanacak protezler hakkında temel oluşturucu bilgilerin verilmesi, yapım yöntemlerinin ve planlamalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cerrahi Ve Tedavi Obtüratörler,Daimi Obtüratörler,Dudak ve Damak Yarığı Protezleri,Devamlılığı Bozulmamamış Dişli Ve Dişsiz mandibüler Defekt Protezler,Devamlılığı Bozulmuş Dişli Ve Dişsiz Mandibüler Defekt Protezler,Işın Yönlendirici Ve Dil Koruyucu Protezler ,Oküler Ve Orbital Protezler ,Klasik Burun Protezi ,Klasik Kulak Protezi ,İmplant Destekli Orbital Protezler ,İmplant Destekli Burun Protezleri ,İmplant Destekli Kulak Protezleri ,Ağız İçi –Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi ve Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Değişik tipteki maksillofasial protezleri sınıflandırabileceklerdir. | 1, 3, 4 | A, B, C, D |
Maksillofasial protez yapımında kullanılan materyalleri öğrenebileceklerdir.
| 1, 3, 4 | A, B, C, D |
Çene yüz defektlerinin yapım aşamalarını bağımsız şekilde uygular. | 1, 2 | A, B, C, D |
Obturatör ve epitezler arasındaki farkları tanımlar. | 1, 3, 4 | A, B, C, D |
Fasiyal antropometrik noktalar ile çene yüz protezlerinin ilişkisini açıklar. | 1, 4 | A, B, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Cerrahi Ve Tedavi Obtüratörler | yok |
2 | Daimi Obtüratörler | yok |
3 | Dudak ve Damak Yarığı Protezleri | yok |
4 | Devamlılığı Bozulmamamış Dişli Ve Dişsiz mandibüler Defekt Protezler | yok |
5 | Devamlılığı Bozulmuş Dişli Ve Dişsiz Mandibüler Defekt Protezler | yok |
6 | Işın Yönlendirici Ve Dil Koruyucu Protezler | yok |
7 | Oküler Ve Orbital Protezler | yok |
8 | Klasik Burun Protezi | yok |
9 | Klasik Kulak Protezi | yok |
10 | İmplant Destekli Orbital Protezler | yok |
11 | İmplant Destekli Burun Protezleri | yok |
12 | İmplant Destekli Kulak Protezleri | yok |
13 | Ağız İçi –Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi ve Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi | yok |
Kaynak |
Çene Yüz Protezleri, Doç. Dr. H. Serdar ÇOTERT Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine Güncel Yaklaşımlar, Doç. Dr. Canan AKAY |
yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Protetik tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Protetik tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir. | | | | | |
2 | Protetik tedavide temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Protetik tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | | | | | |
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
4 | Yeni bir bilgiyi mevcut bilgileri ve kanıta dayalı olarak yorumlayabilir ve mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | | | | | |
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | | | | | |
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
7 | Hastaların protetik problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | | | | | |
8 | Sabit ve hareketli protetik tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | | | | | |
9 | İmplantüstü ve çene yüz protezlerini birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | | | | | |
10 | Fonksiyonel oklüzyonu ve çiğneme sisteminin fizyolojisini bilir bozukluklarını tanımlar ve tedavisini uygular. | | | | | |
11 | Dişhekimliğinde özellikle de protetik tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | | | | | |
12 | Hastaların korku ve anksiyetelerinin giderilerek tedavilerinin yapılabilmesi için hipnoz gibi tamamlayıcı tıp uygulamalarını bilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇENE YÜZ PROTEZİ | PDTD2184170 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | Çene Yüz Protezleri, Doç. Dr. H. Serdar ÇOTERT
Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine Güncel Yaklaşımlar, Doç. Dr. Canan AKAY |
Dersin Amacı | Defektli çene yüz yapısına sahip hastalara uygulanacak protezler hakkında temel oluşturucu bilgilerin verilmesi, yapım yöntemlerinin ve planlamalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cerrahi Ve Tedavi Obtüratörler,Daimi Obtüratörler,Dudak ve Damak Yarığı Protezleri,Devamlılığı Bozulmamamış Dişli Ve Dişsiz mandibüler Defekt Protezler,Devamlılığı Bozulmuş Dişli Ve Dişsiz Mandibüler Defekt Protezler,Işın Yönlendirici Ve Dil Koruyucu Protezler ,Oküler Ve Orbital Protezler ,Klasik Burun Protezi ,Klasik Kulak Protezi ,İmplant Destekli Orbital Protezler ,İmplant Destekli Burun Protezleri ,İmplant Destekli Kulak Protezleri ,Ağız İçi –Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi ve Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Değişik tipteki maksillofasial protezleri sınıflandırabileceklerdir. | 1, 3, 4 | A, B, C, D |
Maksillofasial protez yapımında kullanılan materyalleri öğrenebileceklerdir.
| 1, 3, 4 | A, B, C, D |
Çene yüz defektlerinin yapım aşamalarını bağımsız şekilde uygular. | 1, 2 | A, B, C, D |
Obturatör ve epitezler arasındaki farkları tanımlar. | 1, 3, 4 | A, B, C, D |
Fasiyal antropometrik noktalar ile çene yüz protezlerinin ilişkisini açıklar. | 1, 4 | A, B, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Cerrahi Ve Tedavi Obtüratörler | yok |
2 | Daimi Obtüratörler | yok |
3 | Dudak ve Damak Yarığı Protezleri | yok |
4 | Devamlılığı Bozulmamamış Dişli Ve Dişsiz mandibüler Defekt Protezler | yok |
5 | Devamlılığı Bozulmuş Dişli Ve Dişsiz Mandibüler Defekt Protezler | yok |
6 | Işın Yönlendirici Ve Dil Koruyucu Protezler | yok |
7 | Oküler Ve Orbital Protezler | yok |
8 | Klasik Burun Protezi | yok |
9 | Klasik Kulak Protezi | yok |
10 | İmplant Destekli Orbital Protezler | yok |
11 | İmplant Destekli Burun Protezleri | yok |
12 | İmplant Destekli Kulak Protezleri | yok |
13 | Ağız İçi –Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi ve Ağız Dışı Kombine Defekt Protezi | yok |
Kaynak |
Çene Yüz Protezleri, Doç. Dr. H. Serdar ÇOTERT Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine Güncel Yaklaşımlar, Doç. Dr. Canan AKAY |
yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Protetik tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Protetik tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir. | | | | | |
2 | Protetik tedavide temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Protetik tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | | | | | |
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
4 | Yeni bir bilgiyi mevcut bilgileri ve kanıta dayalı olarak yorumlayabilir ve mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | | | | | |
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | | | | | |
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
7 | Hastaların protetik problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | | | | | |
8 | Sabit ve hareketli protetik tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | | | | | |
9 | İmplantüstü ve çene yüz protezlerini birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | | | | | |
10 | Fonksiyonel oklüzyonu ve çiğneme sisteminin fizyolojisini bilir bozukluklarını tanımlar ve tedavisini uygular. | | | | | |
11 | Dişhekimliğinde özellikle de protetik tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | | | | | |
12 | Hastaların korku ve anksiyetelerinin giderilerek tedavilerinin yapılabilmesi için hipnoz gibi tamamlayıcı tıp uygulamalarını bilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:10Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:11