Mine dokusunda olan fonksiyonel ve gelişimsel defeklerin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı,Olgun minenin yüzey özellikleri,Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler,Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler,Kalıtsal Mine Hasarları,Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları,Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Mine dokusunda yaşla birlikte olan değişimleri yorumlayabilir.
10, 9
D
2. Kalıtsal mine hasarlarının ayırıcı tanısını yapar.
10, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı
2
Olgun minenin yüzey özellikleri
3
Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler
4
Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler
5
Kalıtsal Mine Hasarları
6
Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları
7
Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar
Dental Enamel Formation to Destruction by Edited By Colin Robinson, Jennifer Kirkham, Roger C. Shore
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir.
2
Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir.
3
Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir.
X
5
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır.
6
Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir.
8
Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular.
9
Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular.
10
Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir.
X
11
Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir
12
Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular..
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
16
1
16
Rehberli Problem Çözme
10
2
20
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİŞ SERT DOKULARI II
-
Bahar Dönemi
1+0
1
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT
Dersi Verenler
Prof.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Mine dokusunda olan fonksiyonel ve gelişimsel defeklerin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı,Olgun minenin yüzey özellikleri,Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler,Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler,Kalıtsal Mine Hasarları,Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları,Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Mine dokusunda yaşla birlikte olan değişimleri yorumlayabilir.
10, 9
D
2. Kalıtsal mine hasarlarının ayırıcı tanısını yapar.
10, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı
2
Olgun minenin yüzey özellikleri
3
Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler
4
Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler
5
Kalıtsal Mine Hasarları
6
Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları
7
Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar
Dental Enamel Formation to Destruction by Edited By Colin Robinson, Jennifer Kirkham, Roger C. Shore
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir.
2
Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir.
3
Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir.
X
5
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır.
6
Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir.
8
Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular.
9
Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular.
10
Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir.
X
11
Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir
12
Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular..