Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYASYONDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ | SFZD2169480 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci radyasyon ile güvenli çalışma prensiplerini açıklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyasyondan korunmaya giriş,Radyasyondan korunmada önemli fiziksel etkileşimler,Protection principles (time, distance, shielding),Radyasyon ve radyoaktif kaynaklar ile çalışma,Radyasyonun araştırılması/kontaminasyon ekipmanları,Personel için doz izleme,Radyasyon doz limitleri,Radyasyondan Korunma düzenlemeleri,Zırhlama İlkeleri,Brakiterapi kaynaklarının saklanması ve korunması,Eksternal maruziyet,İnternal Maruziyet,Çevresel radyoaktivite,Radyoaktif atıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Radyasyon güvenliği ve Radyasyondan korunma hakkında temel prensipler ve yöntemler hakkında uzmanlaşmasını sağlar. | 10, 16, 9 | A |
Eksternal ve internal radyasyon korunması kurallarından mesafe, süre ve zırhlama kurallarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Radyoaktif atık yönetimini ve radyoaktif atık ıslahını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Radyasyondan korunmaya giriş | Ön okuma |
2 | Radyasyondan korunmada önemli fiziksel etkileşimler | Ön okuma |
3 | Protection principles (time, distance, shielding) | Ön okuma |
4 | Radyasyon ve radyoaktif kaynaklar ile çalışma | Ön okuma |
5 | Radyasyonun araştırılması/kontaminasyon ekipmanları | Ön okuma |
6 | Personel için doz izleme | Ön okuma |
7 | Radyasyon doz limitleri | Ön okuma |
8 | Radyasyondan Korunma düzenlemeleri | Ön okuma |
9 | Zırhlama İlkeleri | Ön okuma |
10 | Brakiterapi kaynaklarının saklanması ve korunması | Ön okuma |
11 | Eksternal maruziyet | Ön okuma |
12 | İnternal Maruziyet | Ön okuma |
13 | Çevresel radyoaktivite | Ön okuma |
14 | Radyoaktif atıklar | Ön okuma |
Kaynak |
Introduction to Health Physics. Fourth Edition. Herman Cember, Thomas E. Johnson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | X | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | X | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | X | | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | X |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | | X |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | X |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | X | |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | X | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYASYONDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ | SFZD2169480 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci radyasyon ile güvenli çalışma prensiplerini açıklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyasyondan korunmaya giriş,Radyasyondan korunmada önemli fiziksel etkileşimler,Protection principles (time, distance, shielding),Radyasyon ve radyoaktif kaynaklar ile çalışma,Radyasyonun araştırılması/kontaminasyon ekipmanları,Personel için doz izleme,Radyasyon doz limitleri,Radyasyondan Korunma düzenlemeleri,Zırhlama İlkeleri,Brakiterapi kaynaklarının saklanması ve korunması,Eksternal maruziyet,İnternal Maruziyet,Çevresel radyoaktivite,Radyoaktif atıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Radyasyon güvenliği ve Radyasyondan korunma hakkında temel prensipler ve yöntemler hakkında uzmanlaşmasını sağlar. | 10, 16, 9 | A |
Eksternal ve internal radyasyon korunması kurallarından mesafe, süre ve zırhlama kurallarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Radyoaktif atık yönetimini ve radyoaktif atık ıslahını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Radyasyondan korunmaya giriş | Ön okuma |
2 | Radyasyondan korunmada önemli fiziksel etkileşimler | Ön okuma |
3 | Protection principles (time, distance, shielding) | Ön okuma |
4 | Radyasyon ve radyoaktif kaynaklar ile çalışma | Ön okuma |
5 | Radyasyonun araştırılması/kontaminasyon ekipmanları | Ön okuma |
6 | Personel için doz izleme | Ön okuma |
7 | Radyasyon doz limitleri | Ön okuma |
8 | Radyasyondan Korunma düzenlemeleri | Ön okuma |
9 | Zırhlama İlkeleri | Ön okuma |
10 | Brakiterapi kaynaklarının saklanması ve korunması | Ön okuma |
11 | Eksternal maruziyet | Ön okuma |
12 | İnternal Maruziyet | Ön okuma |
13 | Çevresel radyoaktivite | Ön okuma |
14 | Radyoaktif atıklar | Ön okuma |
Kaynak |
Introduction to Health Physics. Fourth Edition. Herman Cember, Thomas E. Johnson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | X | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | X | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | X | | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | X |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | | X |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | X |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | X | |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | X | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:42Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:52