Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYOTERAPİ FİZİĞİ | SFZD1141460 | Güz Dönemi | 3+4 | 5 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi radyasyon üreteçleri ve kaynakları ile radyasyon dozimetrisi hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medikal fizik ve radyasyon fiziğinin rolü nedir?,Modern fiziğe genel bakış,Yüklü parçacık fiziği,Atom yapısı ve modelleri,Radyasyon üretimi,Atenüasyon ve enerji absorbsiyonu,Foton etkileşimleri (I),Foton etkileşimleri (II),Ağır yüklü parçacıklar için durdurma gücü,Elektronlar ve pozitronlar için durdurma gücü, kısıtlı durdurma gücü,Radyasyon dozimetri kavramları,Kavite teorisi ,İyon odası odaklı radyasyon detektörü teorisi,Soğurulan doz için Radyasyon Standartları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maddenin Yapısı ve Nükleer Dönüşümleri tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
X- Işını üretilmesi, X ve Gama Işınlarının madde ile etkileşmesini yorumlar. | 19, 3, 9 | A |
Elektronların madde ile etkileşmeleri, Proton ve nötronların madde ile etkileşmeleri karşılaştırır. | 10, 19, 3, 6, 9 | A |
İyonlaştırıcı radyasyon ölçümü, Klinik Radyasyon üreticilerinin karakterizasyonu, İyonlaştırıcı radyasyon ölçümleri konularında uzmanlaşır. | 3, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Medikal fizik ve radyasyon fiziğinin rolü nedir? | Mebis Ders Notları |
2 | Modern fiziğe genel bakış | Mebis Ders Notları |
3 | Yüklü parçacık fiziği | Mebis Ders Notları |
4 | Atom yapısı ve modelleri | Mebis Ders Notları |
5 | Radyasyon üretimi | Mebis Ders Notları |
6 | Atenüasyon ve enerji absorbsiyonu | Mebis Ders Notları |
7 | Foton etkileşimleri (I) | Mebis Ders Notları |
8 | Foton etkileşimleri (II) | Mebis Ders Notları |
9 | Ağır yüklü parçacıklar için durdurma gücü | Mebis Ders Notları |
10 | Elektronlar ve pozitronlar için durdurma gücü, kısıtlı durdurma gücü | Mebis Ders Notları |
11 | Radyasyon dozimetri kavramları | Mebis Ders Notları |
12 | Kavite teorisi | Mebis Ders Notları |
13 | İyon odası odaklı radyasyon detektörü teorisi | Mebis Ders Notları |
14 | Soğurulan doz için Radyasyon Standartları | Mebis Ders Notları |
Kaynak |
KHAN’S Treatment Planning in Radiation Oncology Sixth edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | X |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | X |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | | X | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | X | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | X | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | X |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | X |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | | X |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 20 | 60 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 40 | 80 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 80 | 160 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 80 | 80 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 526 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(526/30) | 18 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYOTERAPİ FİZİĞİ | SFZD1141460 | Güz Dönemi | 3+4 | 5 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi radyasyon üreteçleri ve kaynakları ile radyasyon dozimetrisi hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medikal fizik ve radyasyon fiziğinin rolü nedir?,Modern fiziğe genel bakış,Yüklü parçacık fiziği,Atom yapısı ve modelleri,Radyasyon üretimi,Atenüasyon ve enerji absorbsiyonu,Foton etkileşimleri (I),Foton etkileşimleri (II),Ağır yüklü parçacıklar için durdurma gücü,Elektronlar ve pozitronlar için durdurma gücü, kısıtlı durdurma gücü,Radyasyon dozimetri kavramları,Kavite teorisi ,İyon odası odaklı radyasyon detektörü teorisi,Soğurulan doz için Radyasyon Standartları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maddenin Yapısı ve Nükleer Dönüşümleri tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
X- Işını üretilmesi, X ve Gama Işınlarının madde ile etkileşmesini yorumlar. | 19, 3, 9 | A |
Elektronların madde ile etkileşmeleri, Proton ve nötronların madde ile etkileşmeleri karşılaştırır. | 10, 19, 3, 6, 9 | A |
İyonlaştırıcı radyasyon ölçümü, Klinik Radyasyon üreticilerinin karakterizasyonu, İyonlaştırıcı radyasyon ölçümleri konularında uzmanlaşır. | 3, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Medikal fizik ve radyasyon fiziğinin rolü nedir? | Mebis Ders Notları |
2 | Modern fiziğe genel bakış | Mebis Ders Notları |
3 | Yüklü parçacık fiziği | Mebis Ders Notları |
4 | Atom yapısı ve modelleri | Mebis Ders Notları |
5 | Radyasyon üretimi | Mebis Ders Notları |
6 | Atenüasyon ve enerji absorbsiyonu | Mebis Ders Notları |
7 | Foton etkileşimleri (I) | Mebis Ders Notları |
8 | Foton etkileşimleri (II) | Mebis Ders Notları |
9 | Ağır yüklü parçacıklar için durdurma gücü | Mebis Ders Notları |
10 | Elektronlar ve pozitronlar için durdurma gücü, kısıtlı durdurma gücü | Mebis Ders Notları |
11 | Radyasyon dozimetri kavramları | Mebis Ders Notları |
12 | Kavite teorisi | Mebis Ders Notları |
13 | İyon odası odaklı radyasyon detektörü teorisi | Mebis Ders Notları |
14 | Soğurulan doz için Radyasyon Standartları | Mebis Ders Notları |
Kaynak |
KHAN’S Treatment Planning in Radiation Oncology Sixth edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | X |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | X |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | | X | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | X | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | X | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | X |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | X |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | | X |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:42Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:52