Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLGİSAYARLI HESAPLAMA METODLARI | SFZD2241630 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İsmail DABANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere gerçek dünya olaylarının modellenmesinde ve simülasyonunda kullanılan bazı temel hesaplama tekniklerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayarla Problem Çözümün Aşamaları,Pencereler, Değişkenler, Basit Komutlar,Pratik Bilgiler, İlişkisel ve Mantıksal Operatörler, Şartlı Deyimler,Bazı Hazır Fonksiyonlar,Döngüler,Fonksiyon M-Dosyaları ile Programlama,Tek Boyutlu ve İki Boyutlu Diziler,Dosya İşleme ve Grafik Oluşturma,Metinsel Veri Tipleri, Hücre Dizileri,Structure Tipi Değişkenler,Arabirimi Grafiksel Kullanıcı Arabirimi,Uygulamalar I,Uygulamalar II,Uygulamalar III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel yöntem ve hesaplamalı bilim hakkında ileri düzeyde derin bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, F |
Hesaplamalı modellemenin olanaklarını ve sınırlarını anlar. | 10, 16, 6, 9 | A, F |
Bilimsel problemler ve veriler, matematiksel modeller, genel algoritmalar ve yeniden kullanılabilir yazılımlar arasındaki etkileşimi de içeren pratik bir hesaplama ustalığı geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilgisayarla Problem Çözümün Aşamaları | Ön okuma |
2 | Pencereler, Değişkenler, Basit Komutlar | Ön okuma |
3 | Pratik Bilgiler, İlişkisel ve Mantıksal Operatörler, Şartlı Deyimler | Ön okuma |
4 | Bazı Hazır Fonksiyonlar | Ön okuma |
5 | Döngüler | Ön okuma |
6 | Fonksiyon M-Dosyaları ile Programlama | Ön okuma |
7 | Tek Boyutlu ve İki Boyutlu Diziler | Ön okuma |
8 | Dosya İşleme ve Grafik Oluşturma | Ön okuma |
9 | Metinsel Veri Tipleri, Hücre Dizileri | Ön okuma |
10 | Structure Tipi Değişkenler | Ön okuma |
11 | Arabirimi Grafiksel Kullanıcı Arabirimi | Ön okuma |
12 | Uygulamalar I | Ön okuma |
13 | Uygulamalar II | Ön okuma |
14 | Uygulamalar III | Ön okuma |
Kaynak |
Matlab İle Programlama: Deniz Dal |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | X | | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | X | | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | X | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | X | | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | X |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | X | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLGİSAYARLI HESAPLAMA METODLARI | SFZD2241630 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İsmail DABANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere gerçek dünya olaylarının modellenmesinde ve simülasyonunda kullanılan bazı temel hesaplama tekniklerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayarla Problem Çözümün Aşamaları,Pencereler, Değişkenler, Basit Komutlar,Pratik Bilgiler, İlişkisel ve Mantıksal Operatörler, Şartlı Deyimler,Bazı Hazır Fonksiyonlar,Döngüler,Fonksiyon M-Dosyaları ile Programlama,Tek Boyutlu ve İki Boyutlu Diziler,Dosya İşleme ve Grafik Oluşturma,Metinsel Veri Tipleri, Hücre Dizileri,Structure Tipi Değişkenler,Arabirimi Grafiksel Kullanıcı Arabirimi,Uygulamalar I,Uygulamalar II,Uygulamalar III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel yöntem ve hesaplamalı bilim hakkında ileri düzeyde derin bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, F |
Hesaplamalı modellemenin olanaklarını ve sınırlarını anlar. | 10, 16, 6, 9 | A, F |
Bilimsel problemler ve veriler, matematiksel modeller, genel algoritmalar ve yeniden kullanılabilir yazılımlar arasındaki etkileşimi de içeren pratik bir hesaplama ustalığı geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilgisayarla Problem Çözümün Aşamaları | Ön okuma |
2 | Pencereler, Değişkenler, Basit Komutlar | Ön okuma |
3 | Pratik Bilgiler, İlişkisel ve Mantıksal Operatörler, Şartlı Deyimler | Ön okuma |
4 | Bazı Hazır Fonksiyonlar | Ön okuma |
5 | Döngüler | Ön okuma |
6 | Fonksiyon M-Dosyaları ile Programlama | Ön okuma |
7 | Tek Boyutlu ve İki Boyutlu Diziler | Ön okuma |
8 | Dosya İşleme ve Grafik Oluşturma | Ön okuma |
9 | Metinsel Veri Tipleri, Hücre Dizileri | Ön okuma |
10 | Structure Tipi Değişkenler | Ön okuma |
11 | Arabirimi Grafiksel Kullanıcı Arabirimi | Ön okuma |
12 | Uygulamalar I | Ön okuma |
13 | Uygulamalar II | Ön okuma |
14 | Uygulamalar III | Ön okuma |
Kaynak |
Matlab İle Programlama: Deniz Dal |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | X | | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | X | | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | X | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | X | | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | X |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | X | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:42Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:52