Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYOLOJİK ANATOMİ | SFZD1241520 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kesitsel anatomiyi açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomi terminolojisi,Patoloji terminolojisi,Cilt,İskelet ve eklemler,Kas ve Bağ dokusu,Beyin ve MSS,Otonom sinir sistemi,Görme sistemi,Thorax, Abdomen, Pelvis,Solunum sistemi,Sindirim sistemi,Üriner ve üreme sistemleri,Dolaşım sistemi,Lenf sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücudu Oluşturan Sistemler hakkında detaylı bilgi verir. | 10, 16, 9 | A |
İnsan vücudunun farklı bölgelerini ve buralarda yer alan organları farklı görüntüleme modalitelerinde değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Anatomi ve patoloji terminolojisini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomi terminolojisi | Ön okuma |
2 | Patoloji terminolojisi | Ön okuma |
3 | Cilt | Ön okuma |
4 | İskelet ve eklemler | Ön okuma |
5 | Kas ve Bağ dokusu | Ön okuma |
6 | Beyin ve MSS | Ön okuma |
7 | Otonom sinir sistemi | Ön okuma |
8 | Görme sistemi | Ön okuma |
9 | Thorax, Abdomen, Pelvis | Ön okuma |
10 | Solunum sistemi | Ön okuma |
11 | Sindirim sistemi | Ön okuma |
12 | Üriner ve üreme sistemleri | Ön okuma |
13 | Dolaşım sistemi | Ön okuma |
14 | Lenf sistemi | Ön okuma |
Kaynak |
Ders çıktıları öğrencilere verilecektir |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | X | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | X | | | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | X | | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | X | | |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | X | | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(184/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYOLOJİK ANATOMİ | SFZD1241520 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kesitsel anatomiyi açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomi terminolojisi,Patoloji terminolojisi,Cilt,İskelet ve eklemler,Kas ve Bağ dokusu,Beyin ve MSS,Otonom sinir sistemi,Görme sistemi,Thorax, Abdomen, Pelvis,Solunum sistemi,Sindirim sistemi,Üriner ve üreme sistemleri,Dolaşım sistemi,Lenf sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücudu Oluşturan Sistemler hakkında detaylı bilgi verir. | 10, 16, 9 | A |
İnsan vücudunun farklı bölgelerini ve buralarda yer alan organları farklı görüntüleme modalitelerinde değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Anatomi ve patoloji terminolojisini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomi terminolojisi | Ön okuma |
2 | Patoloji terminolojisi | Ön okuma |
3 | Cilt | Ön okuma |
4 | İskelet ve eklemler | Ön okuma |
5 | Kas ve Bağ dokusu | Ön okuma |
6 | Beyin ve MSS | Ön okuma |
7 | Otonom sinir sistemi | Ön okuma |
8 | Görme sistemi | Ön okuma |
9 | Thorax, Abdomen, Pelvis | Ön okuma |
10 | Solunum sistemi | Ön okuma |
11 | Sindirim sistemi | Ön okuma |
12 | Üriner ve üreme sistemleri | Ön okuma |
13 | Dolaşım sistemi | Ön okuma |
14 | Lenf sistemi | Ön okuma |
Kaynak |
Ders çıktıları öğrencilere verilecektir |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | X | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | X | | | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | X | | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | X | | |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | X | | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:42Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:52