Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI VE MARKA YÖNETİMİ | SAYD1267540 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Pazarlama kavramı ve tanımı, tarihsel süreçte pazarlama yaklaşımları ve güncel uygulamaları aktarmak; temel işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlamayı sağlık sektörüne özgü dinamikler ile beraber ele almak ve sağlık yöneticilerine stratejik pazarlama ve marka yönetimi becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama kavramı ve tanımı,Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlaması,Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleri,Tüketici davranışları,Pazar araştırması,Ürün geliştirme stratejileri,Fiyatlandırma stratejileri,Ara Sınav,Tutundurma,Dağıtım,Stratejik pazarlama planı,Marka kavramı ve önemi,Marka yönetimi,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2-Pazarlama anlayışlarını | 10, 16, 9 | A |
Bu dersin sonunda öğrenciler; | 10, 16, 9 | A |
1-Pazarlama kavramı ve tanımlarını | 10, 16, 9 | A |
3-Sağlık hizmetlerinin özelliklerini | 10, 16, 9 | A |
4- Sağlık hizmetlerine özgü pazarlama süreçlerini | 10, 16, 9 | A |
5- Tüketici davranışlarını | 10, 16, 9 | A |
6-Hasta/Müşterilerin sağlık hizmetleri pazarlamasındaki rolünü | 10, 16, 9 | A |
7- Stratejik pazarlama planı oluşturmayı öğreneceklerdir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama kavramı ve tanımı | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlaması | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Tüketici davranışları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Pazar araştırması | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Ürün geliştirme stratejileri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Fiyatlandırma stratejileri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Tutundurma | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Dağıtım | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Stratejik pazarlama planı | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Marka kavramı ve önemi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Marka yönetimi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
1-Tengilimoğlu, D. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi. 2-Thomas, R. K. (2008). Health services marketing: a practitioner's guide. Springer Science & Business Media. 3- Fortenberry, J. L. (2009). Health care marketing: tools and techniques. Jones & Bartlett Learning. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI VE MARKA YÖNETİMİ | SAYD1267540 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Pazarlama kavramı ve tanımı, tarihsel süreçte pazarlama yaklaşımları ve güncel uygulamaları aktarmak; temel işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlamayı sağlık sektörüne özgü dinamikler ile beraber ele almak ve sağlık yöneticilerine stratejik pazarlama ve marka yönetimi becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama kavramı ve tanımı,Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlaması,Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleri,Tüketici davranışları,Pazar araştırması,Ürün geliştirme stratejileri,Fiyatlandırma stratejileri,Ara Sınav,Tutundurma,Dağıtım,Stratejik pazarlama planı,Marka kavramı ve önemi,Marka yönetimi,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2-Pazarlama anlayışlarını | 10, 16, 9 | A |
Bu dersin sonunda öğrenciler; | 10, 16, 9 | A |
1-Pazarlama kavramı ve tanımlarını | 10, 16, 9 | A |
3-Sağlık hizmetlerinin özelliklerini | 10, 16, 9 | A |
4- Sağlık hizmetlerine özgü pazarlama süreçlerini | 10, 16, 9 | A |
5- Tüketici davranışlarını | 10, 16, 9 | A |
6-Hasta/Müşterilerin sağlık hizmetleri pazarlamasındaki rolünü | 10, 16, 9 | A |
7- Stratejik pazarlama planı oluşturmayı öğreneceklerdir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama kavramı ve tanımı | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlaması | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Tüketici davranışları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Pazar araştırması | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Ürün geliştirme stratejileri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Fiyatlandırma stratejileri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Tutundurma | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Dağıtım | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Stratejik pazarlama planı | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Marka kavramı ve önemi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Marka yönetimi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
1-Tengilimoğlu, D. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi. 2-Thomas, R. K. (2008). Health services marketing: a practitioner's guide. Springer Science & Business Media. 3- Fortenberry, J. L. (2009). Health care marketing: tools and techniques. Jones & Bartlett Learning. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |