Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM | SAYD2167640 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALp |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin üst yönetim bakış açısıyla strateji geliştirme yetenek ve bilgilerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda işletme politikalarını öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca stratejik yönetim süreci ile birlikte gerekli olan genel terim ve kavramların tanıtılması da bu dersin amaçlarından biridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stratejik Yönetime Genel Bakış, İşletmelere Yön Belirleme: Misyon ve Vizyon, İşletmelerde Stratejik Kararlar,Stratejik Planlama ve Amaçlar Sistemi, İşletmelerin Temel Amaçları, Sosyal Sorumlulukları,Yönetişim ve Stratejik Yönetim Çabalarının Örgütlendirilmesi,Genel, Uluslararası ve Endüstri Çevresi Analizleri,İşletme Değerleme, Rakiplere Kıyasla Güçlü ve Zayıf Yönlerin Analizi,İşletme ve Stratejik İş Birimlerinin İzleyebilecekleri Stratejik Alternatif Türleri,İşletme ve Stratejik İş Birimi Stratejileri,Yatırımlarını Çeşitlendirmiş Şirketlerde Strateji Seçimi: Stratejik Fayda ve Portföy Analizi Teknikleri,İşletme ve Seçim Analizleri,Stratejik Yönetim ve İşletme Politikasında Eğitim Aracı Olarak Vak’a Analiz Yöntemi, İşletme Düzey Stratejilerinin veya Politikalarının Belirlenmesi,Strateji ve Örgütsel Yapı, Kaynak Dağıtımı,Örgüt Kültürü ve Strateji, Vak’a Çalışmaları,Liderlik Biçimi, Vak’a Çalışmaları,Stratejinin Değerlendirilmesi ve Kontrolü, Vak’a Çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste öğrenciler: | ||
Öğrencilere tepe yönetim kademesinde kullanabilecekleri bilgiler vermek | ||
İşletmelerin çevreleri ile ilişkilerini tanıtmak | ||
Strateji düzeylerini tanımlama | ||
Analitik ve stratejik düşünme becerisi kazandırma |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetime Genel Bakış, İşletmelere Yön Belirleme: Misyon ve Vizyon, İşletmelerde Stratejik Kararlar | |
2 | Stratejik Planlama ve Amaçlar Sistemi, İşletmelerin Temel Amaçları, Sosyal Sorumlulukları | |
3 | Yönetişim ve Stratejik Yönetim Çabalarının Örgütlendirilmesi | |
4 | Genel, Uluslararası ve Endüstri Çevresi Analizleri | |
5 | İşletme Değerleme, Rakiplere Kıyasla Güçlü ve Zayıf Yönlerin Analizi | |
6 | İşletme ve Stratejik İş Birimlerinin İzleyebilecekleri Stratejik Alternatif Türleri | |
7 | İşletme ve Stratejik İş Birimi Stratejileri | |
8 | Yatırımlarını Çeşitlendirmiş Şirketlerde Strateji Seçimi: Stratejik Fayda ve Portföy Analizi Teknikleri | |
9 | İşletme ve Seçim Analizleri | |
10 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikasında Eğitim Aracı Olarak Vak’a Analiz Yöntemi, İşletme Düzey Stratejilerinin veya Politikalarının Belirlenmesi | |
11 | Strateji ve Örgütsel Yapı, Kaynak Dağıtımı | |
12 | Örgüt Kültürü ve Strateji, Vak’a Çalışmaları | |
13 | Liderlik Biçimi, Vak’a Çalışmaları | |
14 | Stratejinin Değerlendirilmesi ve Kontrolü, Vak’a Çalışmaları |
Kaynak |
Ülgen, Hayri ve Mirze, S. Kadri (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Akgemci, Tahir (2008). Stratejik Yönetim. Dinçer, Ömer (2013). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. |
Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff,Stratejik Düşünme, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Prof. Dr. Erol Eren |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 14 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM | SAYD2167640 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALp |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin üst yönetim bakış açısıyla strateji geliştirme yetenek ve bilgilerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda işletme politikalarını öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca stratejik yönetim süreci ile birlikte gerekli olan genel terim ve kavramların tanıtılması da bu dersin amaçlarından biridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stratejik Yönetime Genel Bakış, İşletmelere Yön Belirleme: Misyon ve Vizyon, İşletmelerde Stratejik Kararlar,Stratejik Planlama ve Amaçlar Sistemi, İşletmelerin Temel Amaçları, Sosyal Sorumlulukları,Yönetişim ve Stratejik Yönetim Çabalarının Örgütlendirilmesi,Genel, Uluslararası ve Endüstri Çevresi Analizleri,İşletme Değerleme, Rakiplere Kıyasla Güçlü ve Zayıf Yönlerin Analizi,İşletme ve Stratejik İş Birimlerinin İzleyebilecekleri Stratejik Alternatif Türleri,İşletme ve Stratejik İş Birimi Stratejileri,Yatırımlarını Çeşitlendirmiş Şirketlerde Strateji Seçimi: Stratejik Fayda ve Portföy Analizi Teknikleri,İşletme ve Seçim Analizleri,Stratejik Yönetim ve İşletme Politikasında Eğitim Aracı Olarak Vak’a Analiz Yöntemi, İşletme Düzey Stratejilerinin veya Politikalarının Belirlenmesi,Strateji ve Örgütsel Yapı, Kaynak Dağıtımı,Örgüt Kültürü ve Strateji, Vak’a Çalışmaları,Liderlik Biçimi, Vak’a Çalışmaları,Stratejinin Değerlendirilmesi ve Kontrolü, Vak’a Çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste öğrenciler: | ||
Öğrencilere tepe yönetim kademesinde kullanabilecekleri bilgiler vermek | ||
İşletmelerin çevreleri ile ilişkilerini tanıtmak | ||
Strateji düzeylerini tanımlama | ||
Analitik ve stratejik düşünme becerisi kazandırma |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetime Genel Bakış, İşletmelere Yön Belirleme: Misyon ve Vizyon, İşletmelerde Stratejik Kararlar | |
2 | Stratejik Planlama ve Amaçlar Sistemi, İşletmelerin Temel Amaçları, Sosyal Sorumlulukları | |
3 | Yönetişim ve Stratejik Yönetim Çabalarının Örgütlendirilmesi | |
4 | Genel, Uluslararası ve Endüstri Çevresi Analizleri | |
5 | İşletme Değerleme, Rakiplere Kıyasla Güçlü ve Zayıf Yönlerin Analizi | |
6 | İşletme ve Stratejik İş Birimlerinin İzleyebilecekleri Stratejik Alternatif Türleri | |
7 | İşletme ve Stratejik İş Birimi Stratejileri | |
8 | Yatırımlarını Çeşitlendirmiş Şirketlerde Strateji Seçimi: Stratejik Fayda ve Portföy Analizi Teknikleri | |
9 | İşletme ve Seçim Analizleri | |
10 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikasında Eğitim Aracı Olarak Vak’a Analiz Yöntemi, İşletme Düzey Stratejilerinin veya Politikalarının Belirlenmesi | |
11 | Strateji ve Örgütsel Yapı, Kaynak Dağıtımı | |
12 | Örgüt Kültürü ve Strateji, Vak’a Çalışmaları | |
13 | Liderlik Biçimi, Vak’a Çalışmaları | |
14 | Stratejinin Değerlendirilmesi ve Kontrolü, Vak’a Çalışmaları |
Kaynak |
Ülgen, Hayri ve Mirze, S. Kadri (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Akgemci, Tahir (2008). Stratejik Yönetim. Dinçer, Ömer (2013). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. |
Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff,Stratejik Düşünme, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Prof. Dr. Erol Eren |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |