Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | SAYD2223230 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE, Prof.Dr. Sabahattin AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT, Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN, Dr.Öğr.Üye. Seda KUMRU, Prof.Dr. Yeter USLU, Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Ümit HACIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ, Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, sağlık politikalarının disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: | ||
1. Sağlık yönetimi ile ilgili önemli bir konuda kavramsal çerçeve geliştirebilecektir. | 16, 4, 9 | |
1.1. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve önemli bir konuda ulusal ve uluslararası literatürü inceler. | 16, 4, 9 | |
1.2. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 16, 4, 9 | |
1.3. Bilimsel olarak incelenmeye değecek bir konu ve amaç belirler. | 16, 4, 9 | |
1.4. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 16, 4, 9 | |
1.5. Test edilecek hipotez(ler) geliştirir. | 16, 4, 9 | |
2. Hipotezlerin bilimsel olarak test edilmesi için etik prensipleri gözeterek uygun araştırma yöntemini belirleyebilecektir. | 16, 4, 9 | |
2.1. Uygun araştırma tasarımını seçer. | 16, 4, 9 | |
2.2. Uygun yöntemle örneklemi çeker. | 16, 4, 9 | |
2.3. Uygun veri kaynağını, veri toplama aracını belirler veya veri toplama aracını geliştirir. | 16, 4, 9 | |
2.4. Uygun analiz yöntemi ile hipotezleri test eder. | 16, 4, 9 | |
3. Araştırma bulgularını raporlayabilecektir. | 16, 4, 9 | |
3.1. Tanımlayıcı ve/veya analitik bulguları tablolar ve grafikler ile sunar. | 16, 4, 9 | |
3.2. Tablo ve grafiklerde sunulan bilgileri tartışır. | 16, 4, 9 | |
4. Bilimsel analiz bulgularını yorumlayabilecektir. | 16, 4, 9 | |
4.1. Bulguları politika belirleyiciler, sağlık hizmeti sunucuları ve/veya akademisyenler için yorumlar. | 16, 4, 9 | |
4.2. Araştırmanın güçlü ve zayıf yanlarını raporlar. | 16, 4, 9 | |
4.3. Gelecekte incelenmesi yararlı olacak konuları belirtir. | 16, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir. | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Tez konusuna bağlı olarak ulusal ve uluslararası literatür |
Tez konusuna bağlı olarak ulusal ve uluslararası literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 110 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 40 | 400 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 90 | 900 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 9 | 4 | 36 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1388 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1388/30) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | SAYD2223230 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE, Prof.Dr. Sabahattin AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT, Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN, Dr.Öğr.Üye. Seda KUMRU, Prof.Dr. Yeter USLU, Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Ümit HACIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ, Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, sağlık politikalarının disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: | ||
1. Sağlık yönetimi ile ilgili önemli bir konuda kavramsal çerçeve geliştirebilecektir. | 16, 4, 9 | |
1.1. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve önemli bir konuda ulusal ve uluslararası literatürü inceler. | 16, 4, 9 | |
1.2. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 16, 4, 9 | |
1.3. Bilimsel olarak incelenmeye değecek bir konu ve amaç belirler. | 16, 4, 9 | |
1.4. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 16, 4, 9 | |
1.5. Test edilecek hipotez(ler) geliştirir. | 16, 4, 9 | |
2. Hipotezlerin bilimsel olarak test edilmesi için etik prensipleri gözeterek uygun araştırma yöntemini belirleyebilecektir. | 16, 4, 9 | |
2.1. Uygun araştırma tasarımını seçer. | 16, 4, 9 | |
2.2. Uygun yöntemle örneklemi çeker. | 16, 4, 9 | |
2.3. Uygun veri kaynağını, veri toplama aracını belirler veya veri toplama aracını geliştirir. | 16, 4, 9 | |
2.4. Uygun analiz yöntemi ile hipotezleri test eder. | 16, 4, 9 | |
3. Araştırma bulgularını raporlayabilecektir. | 16, 4, 9 | |
3.1. Tanımlayıcı ve/veya analitik bulguları tablolar ve grafikler ile sunar. | 16, 4, 9 | |
3.2. Tablo ve grafiklerde sunulan bilgileri tartışır. | 16, 4, 9 | |
4. Bilimsel analiz bulgularını yorumlayabilecektir. | 16, 4, 9 | |
4.1. Bulguları politika belirleyiciler, sağlık hizmeti sunucuları ve/veya akademisyenler için yorumlar. | 16, 4, 9 | |
4.2. Araştırmanın güçlü ve zayıf yanlarını raporlar. | 16, 4, 9 | |
4.3. Gelecekte incelenmesi yararlı olacak konuları belirtir. | 16, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir. | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Tez konusuna bağlı olarak ulusal ve uluslararası literatür |
Tez konusuna bağlı olarak ulusal ve uluslararası literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |